Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

sønnen min må gå på en melk og egg-fri diett, dvs at jeg ikke skal spise det så lenge jeg ammer. Dette fordi han har eksem... noen som vet om navnet på en melkefri margarin?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det finnes vanlig soya-margarin uten melk og salt.

Skrevet

Det finnes melange uten salt og melk..

Skrevet

takk:) synes det var melk i all margaring etc jeg så i kjøledisken, skal gå en dypere runde i mårra, heldigvis er det ikke melk i kokeskjokolade! Mor må ha noe å friste seg med:)

Skrevet

Hei!

Soft Spesial er vanlig brødskivesmør som de har i de fleste butikker tror jeg.. iallefall Mega og Meny såvidt jeg vet. Det er en blå pakke, smaker akkuratt som vanlig smør :)

Og så finnes det Melange smør (til steking og baking og slikt) som ser ut som vanlig melange, men det står uten melk og salt på pakka.

Bare så du vet det.. så er ikke havremelk så gæærnt heller... og på Meny hadde de vaniljeis uten melk. Smaker litt underlig, men når man ikke har så mange alternativer så var det igrunn godt det også. Heter Tofu is eller noe slikt.

Etter noen uker uten melk blir man litt dreven på hva som finnes, og det er igrunn ikke så stort problem å få det til når man må for de små sin skyld :D Du er forresten heldig som kan spise sjokolade alikevel da, poden her reagerer på selv sjokolade uten melk.

Skrevet

Ang sjokolade så er Green & Blacks med mintkjerne uten melk også. Den er økologisk og finnes på helsekost og smart club :) Veldig mørk så den er litt sunn også he he. Ellers så er After eight(vanlige) uten melk men de kan inneholde spor da..

Og jeg elske skumviskelær, du vet de hvite og rosa. de er også uten melk heldivis :) Man blir vant til egg og melkefritt kosthold etterhvert ja. Finner mye man kan kompensere med. Jeg savner fremdeles den "ordentlige" osten på pizza, og noen sauser. Men synes ellers det går veldig bra. (Poden fikk konstantert allergi i slutten av oktober)

Skrevet

Soft spesial ( Blå pakning) Inneholder ikkje melk eller soya. Bruker det til vår lille allergiker her i huset:-) Den er veldig mjuk å smøre på skiva. Hadde melange uten melk og smør, men den var så hard å smøre på når den stod i kjøleskapet. Må nesten så kaldt så det ikkje harskner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...