Gå til innhold

Noen som bruker Metformin her?

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen:))

Jeg fikk netopp diagnosen insulinresistens og fikk Metformin som jeg netopp har begynt på i dag..

Jeg er vel ca 30 kilo overvektig..

Lurte på om det er noen som har noen erfaring med Metformin..om de har gått ned i vekt? Eller blitt gravide med så mye overvekt som har lyst å dele sin historie med meg?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7930281-noen-som-bruker-metformin-her/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Ja det har jeg er vel like overvektig som deg, viss du fikk det for å gå ned i vekt må du forbrede deg på nederlag, jeg har gått ned 10 kg , men det er kunn for at jeg la om kostenog trena 2 pr uke. men nå er jeg på ormonkur for å øke produksjon av egg. Jeg tar 5 mtformin om dag, og er litt plaga av føling, du må passe på og spise ofte eller så får du føling , det er min erfaring, skal slutte med det så fort jeg blir gravid.

jeg brukte metformin før jeg ble gravid.... jeg fikk skikklig vondt i magen av de, og gikk på do hele tiden (om du skjønner), og så mistet jeg matlysten helt og gikk derfor ned noen kilo, men magevondten forsvinner etter noen uker og da merket jeg ikke noe mer vektnedgang, men det var sikkert bra for insulinresistensen min.. har såvidt begynnt å ta de igjen nå, men vet ikke om jeg klarer de ukene med magevondt igjen... får du vondt i magen av de??

Hei på deg,Micha:))

Først vil jeg gratulerer med den lille:))

Jeg flyr også på do i ett sett , men jeg vet ikke om det er Metforminen eller om det er den slankekuren jeg går på nå....

Men tror du at Metforminen kan være en medvirkende årsak til at du ble gravid?

Hvor lenge hadde du tatt de før du ble gravid?

Jeg brukte også metformin før jeg ble gravid. Hadde slitt noen år med å bli gravid pga pco. Etter nyttår i fjor bestemte jeg meg for å ta et skikkelig tak, legge om livsstilen og slanke meg. Fikk metformin av legen, tok av ti kilo og ble gravid i mai.

Er helt sikker på at kombinasjonen vekttap/metformin gjorde susen!

Kjenner også en som overhodet ikke er overvektig, men som også fikk metformin pga pco. Hun ble gravid etter bare noen få måneder.

Må legge til at jeg har gått på mange hormon kurer før det endelig klaffet...

Annonse

hei!! Jeg gikk på pergotime i 6 måneder, men hadde ikke ennå fått eggløsning etter kur nr.3.. så fikk jeg metformin i tillegg og fikk eggløsning etter kur nr 5, og på 6 kuren så klaffet det!!

Jeg vet ikke om det er slankekuren du er på som gjør at du løper på do, men metforminet har definitivt den effekten på meg!!!

Vet ikke noe om Pergo. Men Metformin skal også hjelpe for å få EL ja.

Jeg fikk dette noen måneder før vi ville bli gravide, dette for at jeg skulle prøve å gå ned noen kilo. Jeg gikk ned 5 kilo på 2 uker, med MYE dobesøk. Da vi prøvde å bli gravide smalt det til på første forsøk. Så det var en overraskelse. Hadde forberedet meg på at det ville ta et år hvertfall....Så nå er jeg 21 uker på vei :o)

Å så heldig du er:)) Gratulerer så masse med graviditeten:))

Jeg har nå gått ned 3 kilo på en uke..men har masse igjen..

Min gyn har sagt at bare gå ned 5 kilo hjelper på fruktbarheten, så det stemmer nok det:)

Jeg vil også bli gravid:)))

Skal fortsette å slanke meg ja:)))

Lykke til i svangerskapet:))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...