Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Er litt nysgjerrig på om/hvordan disse temperatur-målingene fungerer. Blir det ikke "kluss i vekslingen" hvis dere f.eks, må opp på do på mårraskvisten eller sover urolig på morgenen? Da stiger vel tempen? Er det hipp som happ om dere legger dere kl. 21 eller 24? er det viktig å ta tempen på samme tid hver morgen? Bare nysgjerrig.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7929181-temperaturm%C3%A5linger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja det blir kluss om man er oppe om morgenen eller sover dårlig.Eller om man temper i munnen og sover med åpen munn .-)

Det er vel derfor de sier at man ikke kan stole på en temp alene, man må se på seriene.

Det er hipp som happ når man legger seg, men man skal ha vært sovende de siste 3 timer før og feks måle kl 7 hver morgen.

Les på www.pernille.info

Hei!

Jeg har tempet i noen måneder nå, og har litt problemer med å følge "reglene" for temping. Jeg stiller alltid vekkerklokka på 06.oo. Men det skjer ofte at jeg ikke sover i 3 hele timer før dette, men har erfart at det likevel går greit hvis jeg har sovet ca. 1,5 time. Det kan godt hende at det påvirker målinga, men tempkurvene mine ser likevel helt fine ut. (Jeg måler rektalt, liggende i senga, med èn gang jeg våkner)

Tempen får et markert fall 1-2 dager før tanta kommer (og jeg gjør meg ikke lenger fattig på tester). Det letter også litt på trykket eller spenninga før ikm, da jeg vet på forhånd om tanta kommer eller ikke. Tempen holder seg lav fra ikm til rett etter el (har også ofte et ekstra demp-dipp rett før el). Rett etter el stiger tempen betraktelig og holder seg høy fram til 1-2 dager før ikm igjen.

Det er faktisk ganske fasinerende å se på temp-kurven og se hvor fantastisk kroppen fungerer.

Dersom tempen holder seg høy i mer enn 18 dager tyder dette på graviditet. (så spenninga er absolutt tilstede likevel)

Kan absolutt anbefale deg å tempe, slik at du blir kjent med hvordan dette viser din syklus.

Jeg er jo nybegynner, men det finnes mange erfarne her på disse sidene. (de var de som inspirerte meg til å begynne!)

Har du lest om temping inne på www.pernille.info?

Lykke til!

hilsen gammel nybegynner

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...