Gå til innhold

Lurer på ang volvat...

Anbefalte innlegg

Skrevet

det står bare priser på konsultasjons timer.

må man ha det ?

har jo vært igjennom det på sykehuset...

kan man ikke bestille f.eks lap og bare det??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan godt mulig tenkes du kan komme rett til lap, men sørg for å kanskje faxe inn journalnotater fra vurderingen gjort på sykehuset, så kan volvat utifra det avgjøre om du kan settes direkte opp.

Ring og snakk med dem og hør hvilke rutiner de har rundt det.

Lykke til!

Skrevet

Er det ivf du tenker på?

Ville i tilfelle undersøkt om du trenger lap? Jeg gjorde ikke det i alle fall....Ser for meg at de vil ha deg inn til samtale allikevel, bare sånn at de har fulgt sin lovpålagte plikt om å informere.

Mvh,

Skrevet

jeg har fått time til lap på offentlig sykehus,men det er så lenge til...

lurte derfor på om jeg skulle ta det privat,men kommer jo an på

hva det koster.

gyn jeg går til på sykehuset sa jeg måtte ta lap for å få søke ivf.

Skrevet

Ville bare ring og hørt jeg dollypopp, jeg jobber mye mot volvat og vet at mange opr settes opp direkte dersom utredning i forkant er bra nok, og selvfølgelig kommer det an på hva det gjelder. Der har sykehus ulike rutiner.

Om man ikke tar inn til samtale, så får de som settes opp dir. til opr, alltid informasjon om inngrep/forberedelse osv. tilsendt i posten, evt. i tillegg til en tlf derfra, de må jo får den øvrige helseopplysninger.

Skrevet

ok,takk for svar.

får se om jeg ringer dem i morgen da.

Skrevet

Hei,

Ok, sikkert ulike rutiner for å henvise til lap, jeg hadde en sånn skylling med kontrastvæske, og de så at egglederne var åpne...men nå vet jeg ikke hva de ville gjort dersom de hadde hatt indikatorer på at de var tette da.

Når det gjelder prisen, jeg vet jo ikke, men jeg måtte fjerne en cyste fra livmora etter jeg mista, og dersom jeg skulle ha gjort det på Volvat ville det kosta meg 30 000 kroner...det er mye for et inngrep som tar fem minutter.

Ellers ville jeg anbefalt deg å ta kontakt med Ventelistekontoret, siden det er fritt sykehusvalg sjekker de ventelister rundt omkring i Norge slik at du kanskje kommer inn i det offentlige fortere.

Lykke til i alle fall,

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...