Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er det nesten 2 uker siden mitt lille gull ble født, og jeg synes han har så tørr hud på ben og armer. Vi fikk bade han på sykehuset, og har badet han én gang hjemme, så det er ikke fordi vi har badet han for mye. Hadde bittelitt babyolje i badevannet.

Er det vanlig at de har sånn tørr hud i begynnelsen? Kjennes ikke så tørr ut som det ser ut dog.. ser litt sånn småflassete ut, lissom, men kjennes mykt ut. Evt. hva skal vi gjøre for at huden ikke skal være så tørr?

Forresten, hvor tidlig klipper man neglene til babyen første gang?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Akkurat sånn skal det være:-) Babyen flasser av det ytterste hudlaget, noe som skjer fordi han har ligget i vann i 9 mnd. Du trenger ikke smøre han så veldig, det går ganske fort over.

Det går an å bite neglene han, helt forsiktig. Ikke bruk saks, det er litt skummelt...

Gratulerer med gutten, forresten!

Skrevet

Vi har ikke smurt noe, som sagt bare hatt bittelitt olje i badevannet.

Huff, vet ikke om jeg tør å bite neglene en gang hehe

Tusen takk :)

Skrevet

Det er nok ikke tørr hud, det er normalt på nyfødte babyer, spesielt fullbårne. Du kan gjerne bade han oftere enn det. Fint med litt olje i vannet. Lykke til!

Skrevet

På sjukehuset smørte de jenta mi litt med Unguentum M på armer og føtter. Det kom seg etter nåken veker :)

Skrevet

Babyen min er 3 uker gammel, har badet han hver dag siden han ble født, med litt baby olje i vannet annenhver dag ca... ikke et eneste flass på han eller tørr hud noe sted!!

Skrevet

Har en gutt på 15 uker og han har supermyk hud. Han har badet hver dag med litt olje i vannet og helsesøster kommenterte at han hadde så myk hud.

Han hadde litt tørr hud på hender og føtter i begynnelsen, men det gikk over. Ikke noe problem å bade de hver dag.

Har forsiktig brukt saks siden han var liten på neglene. Ikke noe problem det heller. Bare vær forsiktig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...