Gå til innhold

Hvordan leiker babyene deres?


Hoppetussa

Anbefalte innlegg

Dumt spørsmål, men!

 

Her er babygymmen fortsatt populær, det har den vært hele tida. Hun kan fortsatt ligge der et kvarter om gangen, men begynner å bli litt farlig, for hun løfter den opp så den nesten ramler over henne. Ellers er hun veldig glad i å sitte på fanget og leike, da helst "vill" leik, som går ut på å slenge ting hardt nedi gulvet eller banke de i bordet. Eller spise på leikene.

 

Av og til finner hun en interessant detalj hun stopper opp ved. Nå er vaskelappene på leikene det mest interessante.

 

Hun ligger også litt på magen, men har blitt litt lei det, når hun ikke kommer seg framover(bare bakover).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Simen liker ikke å ligge for lenge under babygymen, så den har vi rydda vekk. Han sitter i stol, med bord. Har masse leker der som han enten putter i munnen, eller kaster i gulvet. Den mest populære leken er ei plastøse fra kjøkkenskuffen. Ellers elsker han alt av snorer og papir han kan komme over:) Ellers sitter han selv på gulvet. Klarer å sitte rimelig lenge av seg selv. Bøyer seg fram og henter leker. Og setter seg opp igjen.

 

Han ligger litt på magen, men da roterer han bare rundt seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenten vår er ikke glad i å ligge på gulvet alene. Men ligger der en stund hvis jeg sitter med henne. Men snur seg med en gang rundt på mage når jeg legger henne på rygg.

Liker best å sitte på fanget eller ligge ved siden av meg i sofaen. Da er det vel ranglen som er mest pop... Begynner å bli mer og mer glad i leker som lager lyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babygymmen har vært veldig populær, men har pakket den vekk. Synes hun ble ganske passiv under den. Og det tok ikke så lang tid fra vi pakket vekk den til hun begynte å snu seg. Så for det meste ligger hun på magen.

 

Av leker så skal alt i munnen først. Så rister hun på leken. Holder gjerne ei leke i hver hånd. Strekker seg etter lekene og har klart sine favoritter. Vaskelappene er veeeeldig populære:-) Studerer også lekene sine.

 

Ellers er hun veldig glad i andre babyer. Skal ta på de og gjerne tygge litt på de:)

 

Spinner rundt i ring på gulvet og er 'høyt og lavt' når hun sitter på fanget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babygymmen ble kjedelig for minst to måneder siden. Han ville putte ting i munnen og ble bare sint av å ligge der når han ikke klarte å få tingene ned i munnen.

Han kan ligge alene og leke litt. Legger ham på rygg og så snurrer han selv over på magen. Snurrer i ring på magen så han klarer på en finurlig måte å få tak i det han vil ha, selv om han ikke kryper verken forover eller bakover.

 

På morgenen (når han er uthvilt) er han mest tålmodig, da kan han faktisk ligge opptil en halv time å leke alene. Ut over dagen blir han mindre og mindre tålmodig og ligger kortere og kortere tid alene. Når han blir utålmodig vil han opp og sitte på fanget eller opp og stå.

 

Han leker aldri med lekene sine, her er det kun frenetisk gnaging som gjelder. Han kan kanskje titte på lekene sine i opptil fem sekunder, men stort sett skal alt gnages på. De morsomste lekene er de som lager lyd. Han har tre telefoner med lyd i og de er alle populære, mammas mobiltelefon er den artigste (i hvert fall når jeg setter på mp3-spilleren!) :o) Elsker også å leke med papir, men siden han sikler voldsomt og har alt i munnen så får han kun leke med det under oppsyn og veldig få sekunder av gangen... Når han er lei av å gnage på lekene sine blir de kastet i gulvet her også! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Benjamin ligger på gulvet i "reir" på en dobbelbrettet dyne og har babygymmen over seg. Eller sitte i vippestol med den foran seg. Liker å putte alt i munnen. Har ellers rangler med lyd som er morsomme, men trenger mye hjelpe til å holde dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei carina

 

Madelen er helt likens som gutten din.. ang leking. Kjempe grei på mårran:) kan også ligge da en halv time.... som går over til sekunder..ut over kvelden:P

Kjenner jeg blir ganske sliten... så da blir det litt vippestol med leker... men kanskje lurt at jeg får tak i pute til stolen hennes slik at hun kan sitte...for det gjør jo hun i vippestolen:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...