Anonym bruker Skrevet 24. januar 2007 #1 Skrevet 24. januar 2007 Hei er ikke helt sikker på hvor jeg skal spør henne, men får prøve her.. Dere som har født prematurt uten å finne årsaken til hvorfor måtte dere ta noen forholdregler ved neste svangerskap? og hvordan gikk neste svangerskap? Er det noe jeg bør ta spesielt hensyn til? har ikke fått vite så mye av legene så tenkte jeg fikk spør her inne..håper noen kan komme med noen svar?
Gjest econia Skrevet 24. januar 2007 #2 Skrevet 24. januar 2007 svak placenta fordi den var plassert langt nede, små sjangser for at det skulle skje første gang, ingen visste hvorfor, like liten sjangse for at det skjer igjen. men vil få ekstra oppfølging for sikkerhets skyld.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2007 #3 Skrevet 28. januar 2007 flere som vil si noe om sin erfaring
Galskapens overhode Skrevet 29. januar 2007 #4 Skrevet 29. januar 2007 Jeg tror at man automatisk får bedre oppfølging. Jeg fikk i uke 34, og vet ikke hvorfor. Ta dette opp med lege og jordmor når det er et faktum at du venter et barn til. Slik jeg har forstått det er de veldig forståelsesfulle overnfor slike problemstillinger
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2007 #5 Skrevet 29. januar 2007 heisann! Jeg fødte i uke 30 sist etter at vannet gikk i uke 24 (sannsynligvis pga en infeksjon men aldri helt avklart). Jeg har fått ekstra oppfølging gjennom svangerskapet i form av ekstra ultralyder hos gynekolog og ultralyd/kontroller på poliklinikken på sykehuset pga denne historikken. Av forholdsregler har jeg latt være å ta karbad (hysterisk mann som tror det har en effekt) og har regelmessig brukt actigel for å holde en "normal" bakterieflora i underlivet.- uten at jeg vet om det har hatt noen effekt. Men nå er jeg i alle fall i uke 37 med nr 2 og alt ser foreløpig strålende ut - lykke til :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå