Gå til innhold

Vondt med samleie når man har EL?

Anbefalte innlegg

Er det noen som har opplevd at det er vondt å ha sex den dagen man tester positivt på el... Jeg testet possitivt i går, begynte med at jeg hadde noe lignende mens-smerter, testet og den viste to streker..

..og en annen ting, er det vanlig å teste positivt kun en dag på el test?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7926897-vondt-med-samleie-n%C3%A5r-man-har-el/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er man mest sikret gaviditet ved å ha sex den dagen man tester positivt på el?? Første mnd jeg tester sånn..

Føltes som om jeg var hoven i magen + at det kjentes ut som om magen var full av luft... samboeren min lurte på om jeg allerede hadde en bolle i ovnen, magen stod rett ut..:)

8pp - så nå er det snart min tur har jeg "hørt" he he

Annonse

El-testene viser ikke når man har eggløsning, men viser den markante stigningen av det luteiniserende hormonet (LH).

Økningen av LH-hormonet inntreffer 24–36 timer før eggløsningen.

En kvinne er mest fruktbar samme dag som LH-stigningen begynner, og dagen etter.

Men egget lever vanligvis i ca 1 døgn (kan leve i 2 døgn) så det kan også være at man kan blir gravid ved sex mer enn 2 døgn etter at stigningen av LH er påvist.

Siden sædcellene kan leve opp til ca 6 dager inne i kvinnen (mest realistisk 2-3 døgn) kan man også bli gravid når man har sex noen dager før eggløsningen.

Dette har jeg lest meg til på diverse nettsider.

Lykke til!

Synes bare det er så rart at jeg hadde slike smerter i går da... De var jo akkurat slik eggløsnings smerter beskrives på nettet.. og ikke til å ta feil av.. hmmm..

Har testet jevnt de siste dagene tom i dag alle dager negativt bortsett fra i går, da var det to klare streker med en gang!

Er så sikker på at selve el var i går, men uansett disse testene er sikkert ikke alltid helt 100%.

-den som venter får se:)

Tusen takk for gode tips!!

Annonse

Jeg også har det slik. Føles ut som magen er full av luft, og at det bobler innvendig. Så får jeg vondt i brystvortene frem til mensen. Og husk at selv om man ikke klaffer akkurat rundt eggløsning, så lever sædcellene en stund videre

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...