Gå til innhold

Sier som Hanne og jentungen, misunner dere som har masse melk... (syteinnlegg)


Mary1- født victoria

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg misunner alle som kan amme jeg!! Har ikke hatt nok melk pga brystreduksjon, så nå for 3 dager siden sluttet jeg helt å amme.. Jeg har prøvd ALT for å få mer melk, men neida, ingenting hjalp, så på slutten nå satt jeg å gråt og snuppa gråt, ikke noe moro..

Jeg skulle ønske at jeg kunne fullamme snuppa, men det lar seg ikke gjøre, kan ikke del amme en gang :o( Jeg prøver å holde hodet høyt å sier at snuppa må jo ha mat, men jeg tenker på det hele tiden. Spesielt når jeg ser andre, uten problemer, gir sine flotte barn pupp. Og de er gode og runde i kinna..

 

Sorry for syting, og nå kommer tårene også, men av erfaring får man god støtte her hos desemberdamene når man trenger det :o)

 

Lykke til videre alle sammen :o)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Æsj ja man får litt dårlig samvittighet når man må gi mme og det er KJEMPE DUMT at man får det!! Alle vet jo at mm er det beste, men man bør heller fokusere på at ungen OG MOR skal ha det bra og da er i noen tilfeller (som ditt) det beste at man gir mme. Man skal ikke true seg til å gi mm når hverken mor eller barn har det bra da.

 

Sender deg en STOR TRØSTEKLEM og håper du klarer å fokusere på det posetive. F.eks at nå kan også far få nærheten av å gi mini mat! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff så trasig for dere altså.. må være et ork!

du må ikke ha dårlig samvittighet for at du ikke får det til. Du har jo gjort det du kan, stort mer kan du ikke gjøre.

Stor trøsteklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forstår godt at du er trist. Vet ikke om det er noe trøst at barnet ditt har det godt selv om du ikke får til å amme. Mme er så gode i dag også..og du skal nok se at du får en baby med runde kinn du også. Ikke mist motet, det er mange som er fostret på flaske.. jeg er det selv.

 

Vet ikke om dette var noe god trøst..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er fælt når man strever livet av seg for å få til ammingen.... man skal ikke slite ut mors helse! - og det er absolutt ikke noe galt i å gi mme!

 

Du er en kjempeflink mamma!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du har gjort ditt beste e det ikke nå å ha dårli samvittihet... det e da vektiare at mora har det bra, og at den lille e mett og fornøyd....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, får veldig vondt av deg for jeg vet akkurat hva du føler. Her også har det vært litt pes med den amminga, har prøvd liksom alt for å øke den hersens produksjonen, men det er neimenn ikke så lett det. Nå prøver jeg å ni pumpe mens lillen sover, men det er jo ikke så lett å vite når han våkner opp, så noen ganger har han våknet med en gang jeg er ferdig på pumpe, og da MÅ jeg jo gi han MME....får så dårllig samvittighet da. For jeg, som deg ønsker jo at han skal få MM så ofte som mulig.

Tårene har sprutet her også. Og på helsestasjonen og sykehuset så sier de jo at puppene har fyllt seg opp 75% igjen etter en time...det er iallefall tullprat her i gården, det mange timer før de fyller seg opp her ja. Amming er drit vanskelig, og etter å lese her og møtt andre som har små, så er det MANGE som gir erstatning i tilegg til ammingen..

De som kommer å sier at amming er lett kan f...meg....ja....Argh!!!

 

Men som flere over her sier, det viktigste er jo at tulla di blir mett og god. Og at dere skal kose dere sammen, ikke at ammingen skal ødelegge alt som heter kos med de små altså.

Vet ordene ikke hjelper så godt, blir liksom en fattig trøst..men det er jo sant. Så nå som det er blitt som det har blitt håper jeg at du slapper av litt mer og koser deg med jenta di..:) De er jo så herlige de små.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

skriver under her jeg og... har ikke nok melk til gutten min, og han er et skikkelig matvrak, heh... har pumpet meg noen ganger for å se hvor mye det blir.. og det er bare mellom 20 og 30 ml fra hver pupp :/ så han får mme etter hvert måltid.. og da spiser han gjerne 100-120 ml i TILLEGG.. og han er bare 4 uker gammel...

 

har ikke lyst å gi opp amminga, men det er sååå slitsomt.. han suger ikke like bra lenger siden han er vant til å få flaske etterpå, og da kommer maen mye lettere.. :/ og at alle på sykehuset og helsestasjon sier at amminga er det beste og man skal på liv og død ikke gi opp hjelper heller ikke... *sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sender deg en stor trøsteklem. Du skal abselutt ikke ha dårlig samvittighet fordi du gir mme.

Uff så urettferdig det er at noen må slite sånn med amminga:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ikke ha dårlig samvittighet for det! Alle vet jo at morsmelk er det beste for babyen, men synes det er en uting at så mange i helsevesenet er i så stor grad fokusert på amming, amming, amming. Heldigvis møtte vi etterhvert den holdningen at "nå har dere prøvd lenge nok, og babyen går ikke nok opp i vekt, så da kan dere gi tillegg til amminga". Alt dette skyldtes såre og en blødende brystvorte, dette er på god vei til å bli bedre. Avlaster med pumpe noen ganger om dagen enda, men det har bare blitt mer og mer melk. Gir likevel en flaske eller to med tillegg, uten dårlig samvittighet, hvis gutten virker mere sulten etter puppen.

 

Lykke til! Babyen din har det bra som har en sånn snill mamma, men du må ikke slite deg ut heller. Glad mamma - glad baby!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære dere søte damer!!

 

Tusen tusen takk for såå masse trøsteklemmer og innlegg!!

Jeg setter utrolig pris på det!!

Tårene triller når jeg leser det dere har skrevet!!

 

Tusen takk!!

 

Masse klemmer til dere alle :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...