Gå til innhold

Noen med erfaring fra mageplastikk e keisersnitt/fødsel?

Anbefalte innlegg

Sliter med meg selv etter at magen har fått en skikkelig bulk med hud og fett etter siste svangerskap.. går utover selvtillit,sexlivet mm. Selv om jeg ikke veier mye over det jeg veide før gravididteten går ikke denne bulken vekk, fordi musklene ble kuttet under mitt semiakutte keisersnitt.. Noe å gjøre med dette annet enn operasjon? Har jeg rett på noe støtte eller må kostnadene dekkes helt selv? Noen mener vel at dette blir enn skjønnhetsoperasjon, men for meg blir det en normalitetsoperasjon.. Fint om noen vil dele erfaringer/kunnskap!

gullklumpen

Fortsetter under...

Jeg har hatt mageplastikk for litt over 4 år siden etter to svangerskap og ks. Ble kjempe fornøyd:)

Be legen din søke for deg og du betaler kun egenandel på 391,- ved opr og 265,- ved kontorll. Vil aldri angre for at jeg gjorde dette og føler ikke at det var noen skjønnhetsoperasjon men mer psykiske grunner til at jeg gjorde det.

Skal ha nytt ks om 29 dager og håper magen blir ok etterpå:)

Fikk et fettforkle over arret, dette gikk ikke bort ved slanking eller trening og plagdes med kløe på selve arret. Var vel en kombinasjon av graviditet, vektoppgang og ks som gjore magen slik. Hadde full bukplastikk (øvre og nedre del) og fikk flyttet på navlen.)

Ei vennine av meg hadde det for noen uker siden og hun hadde nesten ikke mage. Er bare å syte og klage litt over dårlig selvbilde. Er magen ødelagt så er det jo medisinsk grunnlag for operasjon også:)

Jeg jobber på en privat klinikk som utfører dette inngrepet og alt du trenger å gjøre for å få dekket kostnadene er å få legen din til å sende en henvising til den klinikken du ønsker:) Vet at ventetiden varierer veldig så undersøk dette før du velger klinikk.

Lykke til:)

Annonse

Jeg fikk utført dette ved Art klinikk i Sverige, dekt av norge. Betalte en egenandel på 400. Dette dekket både: fly, hotell, mat og inngrep. Her i norge er vel Aleris og klinikk stokkan de jeg kjenner best til:) Om det kreves ett heng på 2 cm vet jeg ikke, men det er opp til hver kirurg å vurdere, Psykiske plager er også operasjonsindikasjon:)

Hei

Takk for svar "februarguttimagen". Jeg sliter enda med dårlig selvtillitt etter første svangerskap(dette er mitt tredje), der magen min ble fullstendig ødelagt. Mye løs hud som ligger i folder(når jeg ser magen min, ser jeg ut som om jeg er 80 år). Litt fett henger over arret etter keisersnittet, men så mye som 2 cm er det ikke. Jeg har også hørt at det måtte være 2 cm hengemage, og derfor har jeg ikke prøvd å snakke med legen min. Men dette plager meg noe helt vanvittig, og vise meg i bikini eller litt inntilsittende topper har jeg ikke gjort siden før førstemann. Synes det er flaut å vise meg til min mann og liker helst at lyset er slukket når jeg skal kle av meg.......orker rett og slett ikke tanken på at kroppen min skal se slik ut resten av livet:-(. Er tross alt ikke mer enn i tyveårene. Tror du det er noen sjanse for at jeg kan få dekket en slik operasjon? Og må en vente så og så lenge etter keisersnitt før en kan gjennomføre en slik operasjon??

Vet desverre ikke hvor lenge etter ks du må vente, hos meg var minstemann nesten 2 år men det var mest fordi jeg ikke viste at man kunne få slikt et inngrep.

Synes det du forteller høres veldig ut slik som jeg hadde det. Fikk tilbake selvtilliten da magen forsvannt. Deilig å kunne gå i bikini uten å måtte dytte magen i buksa og holde pusten:)

Vil anbefale deg og be legen din søke, da dette tar tid. Da jeg var inn til vurdering første gang (august 2002) fikk jeg beskjed om å gå ned 5 -10 kg og de skulle kalle meg inn til opr i mars/april neste år

jeg er i alle fall super fornøyd og håper du blir like fornøyd som meg:)

Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...