Gå til innhold

Oktober: Grøt ??


<3 Jentemafian <3

Anbefalte innlegg

Er det noen her som har begynt med grøt?

Hs sa at vi ikke trengte det siden hun legger på seg bra, men jeg føler selv at hun ikke blir helt mett på kvelden.

Ser i butikken at det finnes grøt pakker fra 4 mnd og oppover. Er det noen som skal begynne med det snart??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har begynt med grøt, han får 4 -5 ts pr kveld ..'

Hs sier at man ikke skal gi det før 4 mnd men jeg har gitt det til andre barna mine så dette syns jeg er opp til meg å bestemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi begynte med smaksprøver av grøt nå i helgen. Han er nå 3 og en halv mnd og jeg ser ikke noe problem i det. Lillemann trenger litt ekstra på kvelden og nå velger jeg derfor å gi han litt grøt. Begynner kun med smaksprøver, og han liker det skikkelig godt. Kommer til å gi mer og mer utover og ved 4 mnd blir det kanskje full porsjon. Min HS stiller seg positivt til det - selv om de er helt borte på mye annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg kommer også snart til å begynne med noen skjeer grøt! Han legger fint på seg, det er ikke det, men han sliter med å være skikkelig mett på kveldene... Nå har vi ENDELIG, etter snart 4 mnd med kolikk-h..... fått orden på kveldene og natta! Han legger seg i 9-tiden, men våkner allerede igjen kl 11 og vil ha mer mat. Dette hadde jo vært greit det, hadde det ikke vært for at han gulper opp store mengder igjen... Da er nok magen veldig full, men han føler seg ikke mett! Nå har han ikke pupp lenger, kun MME, og da føler jeg at siden jeg ikke kunne fullamme til han blir 6 mnd, kan jeg like godt begynne med grøt slik at han får variasjon i smakene! Det er greit å begynne med tynntynn velling ved ca 4 mnd, men tykkere grøt anbefaler de vel å vente med til de er 6 mnd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle prøve i morgen, men lillegutt har hatt mye problemer med magen, er litt bekymret for at det blir ille igjen jeg, at grøt er litt tungt for de små magene.....trenger kanskje ikke bekymre meg for det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fabian har også så smått begynt med grøt. Noen få teskjeer hver kveld. Virket ikke tilfreds med bare mm og hang på puppen hele natta. Synes faktisk at han virker litt mer fornøyd allerede jeg, og sover nå opptil 3 timer mellom måltidene på natta. Skal på 4 mnd. kontroll til tirsdag, og er spent på hvor mye han har lagt på seg nå:-))

Har virkelig fått en gutt med laken skrekk, og gleder meg til å få ett litt bedre søvnmønster etterhvert. (Håper ihvertfall på det;-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...