Gå til innhold

Hvor lang på vei, og hva er vekten?

irinairina

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg runder akkurat 19 hele uker i dag, og har lagt på meg 6 kilo. Veier nå 93 kg. Grøss.

Leste i et hefte at mor ikke bør ha lagt på seg mer enn 2 kilo ved utgangen av 4. måned. Er altså langt forbi det stadiet, for å si det sånn.

Hvor langt er dere på vei, hvor mye har dere lagt på dere, og hva er vekten nå?

Hilsen Juni07

Fortsetter under...

Hei:) Er i uke 20 (19+3), lagt på meg 1kg, og veier 63kg nå.

Da jeg var på ultralyd igår, sa de at det var normalt at det var store forskjeller på hvor mye man har lagt på seg frem til dette tidspunktet. Noen har lagt på seg 5-6 kg til nå og andre ingenting...

Det behøver ikke bety noe for hvor mange kg man går opp totaltsett....Mange som får mange ekstra kg på slutten i form av vann etc...:)

Annonse

Jeg er 25 uker på vei og har hittil gått opp en hel kg! Var mye dårlig i begynnelsen, men nå er det meste bra, spiser i hvert fall ca normalt. Regner med at kiloene kommer nå (vekten er nå på 67 kg).

De sier jo at som regel legger tynne folk på seg mer og de som har litt ekstra fra før ikke går opp like mange kg. og gjerne flere kg med nr to enn den første. Men det er mye som ikke er etter boka også ;-)

Hei.

Jeg er 13 uker på vei, og har gått opp ca 7 kg... Hehe, det er iallfall ikke fra ungen:) Men jeg har en appetitt som ikke ligner grisen, på tross av at jeg har vært kvalm en del. Vekten står nå på 68....

Jordmor sier at i tilfeller hvor man har hatt et "dårlig" kosthold før man ble gravid, kan kroppen reagere med stor matlyst slik at ungen får alle næringsstoffene den trenger, så kan nok hende jeg passer hjemme i den....?:)

Mvh

Annonse

hei du!!

ikke bekymre deg.... jeg la nesten på meg 10 kilo de første 3-4 måndene....(ikke noe å skryte av altså..)

men for meg har d ihvertfall stangert litt nå,

jeg slanka meg mye før jeg ble gravid (spiste et knekkebrød om dagen+slanke te) så når jeg fant ut at jeg var gravid var d som om jeg bare YES endelig kan jeg spise d jeg vil...!!!

(jeg burde passet på litt mer..,men..)

jordmor sa å at når du slanker deg så mye å plutselig begynner å spise, suger kroppen til seg ALT! å man legger på seg fortere..

uff....

nå er jeg ihvertfall lei av å stappe i meg... har gått op 25 kilo tilsammen, er nå i uke 31..nå er d nok!

bare tenkt litt på at man "må"/vil ned de kiloene etterpå....

d SKALjeg tenke mye mer på i mitt neste svangerskap...

hilsen meg!

Er 16 + 5 i dag og har lagt på meg 5 kg. Det som er fint, er at buksene egentlig ikke har blitt noe trangere i lårene, bare rundt magen, det er min "målestokk" (; Og bh`ene har alle blitt veeeldig små.

Alle synes jeg ser like slank ut og at jeg stråler, så jeg trives godt med mine 66 kg. nå (: Synes det er letter å kontrollere vekta på en sunn måte, nå, når kvalmen stort sett har gitt seg. Da kvalmen regjerte, måtte jeg bare spise det jeg var fysen på, der og da, uavhengig av hvor sundt det var, eller ikke, det hadde jeg virkelig ikke energi til å tenke på ! Og trening ble det også lite av, dette har retta på seg, nå (: Lurer fælt på, som mange andre her, hva vekta vil stoppe på til slutt ((:

jeg er 19+5 idag.før jeg ble gravid veide jeg 54-55 kg,og nå veier jeg 59.5kg,så jeg har faktisk gått opp 5-6 kg hittil.Var ikke mye dårlig i begynnelsen av svangerskapet.Bekymrer meg ikke at jeg har gått opp såpass.Er ikke akkurat så stor til vanlig,så om jeg legger på meg noe i svangerskapet,så tror jeg egentlig at det bare er bra.Skal jo amme etterpå også,greit å ha litt å tære på værtfall;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...