Gå til innhold

Noen som har barn med rødt hår her?


Leola

Anbefalte innlegg

Storebror har rødt hår, og håret til Sofie har litt rødskjær det også.

Var ei som var på besøk i dag som kommenterte at det var skikkelig rødt, så det spørs om hun blir en rødtopp hun også.

Aner ikke hvor de får den fargen fra. Jeg og sambo er blonde, og slektene våre har heller ingen med rødt hår.

Har liksom inntrykk av at rødt hår er ganske sjelden, men her i bygda er det innmari mange med rødt hår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun viser tegn på rødt hår, men gudene må vite hvor det kommer fra. Hehe, ikke postmannen iallefall:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eldstejenta mi (snart 9) hadde litt rølig hår en periode som baby men er blitt mørk nå. Ikke så sjeldent for de med lyst hår å få rødtopper da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå tre barn og alle har rødt hår. Den eldste har mer rødt enn jentene.. Hverken jeg eller mannen min har rødt hår, men farfaren til ungene hadde rødt hår som liten...

 

Jeg synes de er alldeles nydelige med de røde lokkene. Og jeg har også lest at for å få unger med rødt hår, må det ligge latent hos begge foreldrene, så vi er nok begge skyldige der:-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har røde lokker selv og mellomstemann her har arvet det etter meg.. De to andre guttene har mørk, blondt hår..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis begge foreldrene har røde eller blonde gener, kan ungen få rødt hår. To blonde foreldre kan få unge med rødt hår, fordi de med blondt hår er bærere av de samme "genkodene" som folk med rødt hår.

 

Har ei bok om genetiske koder, og der står det om alt som har med gener og arvemateriale og gjøre. Kjempeinteressant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mm, antydning til rødt hår her i gården også. Faren var rødhåret før han begynte å barbere bort håret....Eldstemann hadde også antydning til rødt hår da han var baby, men nå har har helt lyst hår, skikkelig blond.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ask er litt rødt i håret han også.... pappa'n har rød skjegg og svigermora har rødt hår, så det er nok ikke utelukket at han blir en rødtopp :>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rød skjær på lillegutt også. ikke så rart, jeg hadde skikkelig rødt hår da jeg var liten. blitt litt blond med åra desverre. håper han blir rødhåra jeg, synes det er kjempefint!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, vi har - til stooor overraskelse - fått et lite gull med rødskjær i håret! Er jo ikke sikkert at håret blir den fargen etterhvert når babyhåret blir borte, men jeg tror heller ikke at lillebror blir like lys som storesøstra si´. Hun er ultrablond! Hvit i hår, lys hud, så og si hvite øyevipper...

Jeg kan se at øyevippene til lillebror har farge, for å si det slik.

Mor og far til disse to ungane er blonde...

Så...her spekuleres det også vilt i hvor det røde kommer fra...Men vi elsker det!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lillejenta her har også rødt hår, ihvertfall i noen lys:) Hehe. Trodde det var brunt de første dagene etter fødselen, mens nå ser vi tydelig det er rødskjær i det. Farmora og oldemora til jenta vår har rødt hår så kommer nok der. Selv har vi begge brunt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lille gutt var helt lys blond når han ble født er det enda men med litt rødskjær:) fått det etter pappan sin:)

 

syntes det er skjønt jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...