Gå til innhold

ADVARSEL til alle med små barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hver morgen når jeg går på badet legger jeg Theo innerst i dobbeltsenga, for han ruller fort av stellebordet om han har muligheten.

Han kan bare rulle fra rygg til mage, og han kan ikke krype, og når jeg kommer inn på soverommet etter 7 min har han som regel ikke rørt seg av flekken.

I dag derimot, kjente jeg hjertet mitt datt ned i skoene. Etter kanskje 3 min hører jeg et brak og et hyl. Bruker 1/2 sek på å løpe inn på soverommet, der ungen min ligger på gulvet. Jeg vet ikke hva som har skjedd, men kan tenke meg til at siden madrassen "gir etter" når man beveger seg har han klart å rulle den andre veien også. Må hvertfall ha rullet helt rundt 2 ganger, for han lå som sagt innerst i dobbelsenga.

Har verdens svarteste samvittighet, selv om det gikk bra. Har vært til legen med han, og alt var bra. Og har vært å kjøpt en stellematte til å ha på golvet på badet, så nå får han bli med meg der. Badet og soverommet vårt ligger slik at jeg kan se rett inn på senga når jeg står på badet, men jeg fulgte ikke nøye nok med mens jeg kleddde på meg, det er utrolig fort gjort!

Tenk over det, så slipper dere å føle dere som verdens værste mamma når noe slikt skjer:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har skjedd med gutten min også at han har ramlet ut av dobbelsenga, men jeg føler ikke at jeg er dårlig mor forde, de er jo så raske til å komme seg fra A til B atte..

synes ikke du skal ha dårlig samvittighet for at han ramlet ut av senga...husk at det er mange som har gjort det og de overlever jo :)

og tar skjelden skade av det..

Skrevet

Vi har vel alle denne opplevelsen og finner ut at det er vanskeligere å dette ned fra gulvet, ja! Har du trapper nedover så kan en lekegrind være bra for slike ting! Mange ruller over hele huset før de krabber. Flinke gutten...

Skrevet

Legge mini i sin egen seng, da kan dem hvertfall ikke rulle noen plass :)

Skrevet

Uff, ingen god opplevelse. Til de to minste barna mine har jeg laget en stor stellematte til å ha på gulvet, ca 1x1 meter. Det er helt genialt, slipper å tenke på ulykker og så har de litt plass til å boltre seg på.

Skrevet

Var å kjøpte en helt vanlig stellematte til å ha på toppen av vaskemaskin el i dag, kanskje jeg heller skal kjøpe en litt større en ja...

Skrevet

Jeg lagde min egen, jeg. Kjøpte en billig skumgummimadrass, delte den slik at det ble to tynne madrasser. Så la jeg dem ved siden av hverandre, og la voksduk rundt på begge sider og festet med dobbelsidig tape på sidene. Helt suveren:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...