Gå til innhold

Noen med volvat-erfaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal på første time til utredning nå i februar. har ett barn fra før av, så er derfor ganske usikker på hvor raskt vi vil komme igang med f. ex prøve-rør etc. Merker at jeg er ganske utålmodig etter å bli gravid, og lurer derfor på om vi burde hoppe over til volvat hvis det ikke skjer noe raskt.

Det viser seg at mannen min har få spermier, ellers skal alt være ok tror jeg. Noen som vet hvor lang til jeg kan forvente at det tar??

Håper på svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv å spør inne på "assistert befruktning" eller "slitere", der er det helt sikkert noen som vet noe om det!

Skrevet

Hei,

Jeg har vært på Volvat i forbindelse med Ivf.

Men vi var ferdig utredet før vi kom dit, er usikker på hvor lang tid utredningen vil ta, blodprøvene må jo taes på spesifikke dager i syklus osv. Men når denne er ferdig er det bare å begynne med prosessen. Vi var til samtale før jul (i 2005) og fikk beskjed om at vi kunne begynne på spray i samme syklus.

Lykke til

Skrevet

Jeg har tatt blodprøver 2 ganger denne mnd. for å se om jeg har EL og sikkert noe annet også.

Tok blodprøve hos fastlegen før jul, for å se om jeg hadde EL og det hadde jeg. Har tatt EL tester en del ganger og alltid funnet EL.

Har muligens PCO. 15 kg etter minstemann sitter fortsatt igjen.

Har IVF lykkes hos deg??? er det ikke veldig dyrt på volvat også.

Skrevet

Hei

Begynner å bli en stund siden jeg ble utredet nå, men husker at jeg tok en del blodprøver, kromosomtest (som de ikke krever på Volvat...men derimot på offentlige sykehus), hiv og alt mulig annet. I tillegg tok jeg en undersøkelse av egglederne med kontrastvæske, for å undersøke om de var tette. Alt viste seg å være OK

Vi har desverre ikke lykkes enda, har blitt gravid to ganger, men mistet igjen...men jeg vet at jeg kan bli gravid i alle fall...og legene mener vi har gode sjanser....så da er det bare å fortsette:-)

Det er dyrt på Volvat, 49 000 ca for en pakke med tre forsøk, men for meg er det viktig at det går fort, at jeg slipper å stå i kø osv (tror ikke jeg hadde makta å sette barneønsket på vent et år), samt at det er i Oslo....vi er jo veldig heldig som har råd...tragisk at det skal være sånn men... I tillegg er de hyggelige de som jobber der....litt stressa er de, men i bunn og grunn føler jeg at der er ærlige og vil mitt og mannen min sitt beste

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...