Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har du vært hos gyn. us enda? Jeg fikk innvendig ultralyd hos gynekologisk us og fikk se babyen i uke 8 (7+3).

Vanlig/ordinær ultralyd tror jeg kun er i uke 16-17 eller noe.. Men man kan få tidlig UL hvis man ikke vet hvor langt man er på vei.

Jeg er ikke 100% sikker på dette, men er det jeg mener å ha skjønt. Privat ultralyd kan nok koste en god del ja..

Jeg hadde litt blødning (mørk utflod) og ble litt redd... Dro på Volvat i Oslo, der tok de innvendig ultralyd. Var 7+4 så de da. Fikk time på dagen. Det kostet 1095,- Men det var verdt det så jeg slipper å bekymre meg. Og så fikk vi se hjertet som banket :-)

Jeg går til kontroll hos gynekolog + jordmor, og får UL hver legetime. Det er noen vanlige leger som og har UL, men ikke mange. Ellers er det vanlig med ekstra oppfølging hvis du har hatt tidligere risikosvangerskap eller mange SA/MA. Så jeg har verken bestillt eller betalt for UL, men sett nurket tre ganger allerede!

Skjønner godt du er nyskjerrig, men de fleste venter til uke 17-18. Da er det rutine-UL.

Volvat i Tønsberg tar 820,-

På kontroll på sykehuset er det gratis..

Betalte for å se nurket når jeg var 6+4.

Fikk ul på kontrollen på sykehuset når jeg var 9+1.

Verdt pengene man må betale dersom man er skeptisk og redd. Blir så betryggende når man ser hjertet slå..

Annonse

Jeg sa bare fra til legen på første kontroll, i uke 8, at jeg ønsket en tidlig ultralyd om mulig, og i går fikk jeg innkallelse til ultralyd neste uke, og da er jeg 9+4. Og da betaler jeg ingenting. Verdt å prøve :-)

Var hos gynekologen min i går siden det var en stund siden sist. Full sjekk med celleprøve og det hele. Dermed ble det også innvendig UL og fikk se lille "cashewnøtten", og hjertet som banket fortfort. 1,9 cm og allerede aktiv krabat. Helt sprøtt.

8 + 3 i dag.

Betalte kr 750,- og det hadde jeg jo måttet uansett for standard GU.

Verdt alle pengene og litt til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...