Gå til innhold

Flere med smerter/ubehag på høyre side under ribbeina?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Jeg er også plaget med sterke smerter i ribbeina på høyre side, kommer og går og er skikkelig ubehagelig. Tenkte jeg skulle ringe legen å høre, for jeg synes det er litt skummelt...er jo bare 17 uker på vei, så kan jo umulig være noe babyen gjør;) Men hvordan vet du at det er gallen?

TAKK FOR AT BIM FINNES! Er i uke 24 og har kjempe vondt der jeg også! Kommer utover dagen så og si hver dag , og jeg har vært litt bekymret - trodde jeg var den eneste i verden som hadde det sånn, for verken jm på sykehuset eller på helsestasjonen kunne gi meg et godt svar.

Er det noe man kan gjøre for å bli kvitt det? Jeg blir så kvalm når jeg har vondt der jeg..

Dere som merker dette, er det ved spesielle anledninger det kommer?

Annonse

Heisann, prinsesse i magen!

Takk for innlegget ditt! Vi to har det iallefall helt likedann, litt trøst det også:-) Lurer jo, på litt av det samme som deg jeg også da....

men vet at fet mat forsterker smerten, trenger mere galle til da.

Er du tynn? (det er jeg, og vet at tynne gravide har større problem med dette en litt større) Eller rettere sagt:var.......hi..hi

Bra det ikke bare er meg da! HAr tenkt at så lenge jeg har vondt oppe i magen og ikke nede, er det i alle fall i babyen det er noe med. Men det er fryktleig ubehagelig - en brennende følelse i hele mellom gulvet - men som sitter mest ut på høyre side. Jeg har ikke merket at det har kommet etter fet mat - men etter jeg har spist (ca 2 t etterpå) + i sammenheng med jeg har gått eller stått mye.. Jeg er også tynn.... eller vil veller heller si normal vektig.., Men kanskje vi har mindre plass inni der? Men kjenner en del tynne gravide, og de har ikke vondt der...

Å det var godt å se at jeg ikke var alene!

Jeg har hatt veldige smerter under ribbeina på høyre siden til og fra i snart to uker.. (har termin 02.06.07).

Det var fint å lese at det ikke var noe farlig (takk for at bim finnes).

Men jenter... Jeg vil bare si at dersom smertene blir helt forferderlige så kan det være noe annet også? I mitt førrige svangerskap så hadde jeg liknende smerter men mye mer intense i et helt døgn før jeg kontaktet legen. da var det dessverre nyren min som hadde blitt dobbelt så stor og trengte akutt hjelp til å dreneres. Meeen, da snakker jeg om smerter som var hellt av en annen dimensjon......

Jeg var så redd for at det kanske var det samme som var på gang nå, men tusen takk til dere som deler med dere av ulike erfaringer!! nå skal jeg prøve å slappe av og få meg en god natts søvn...

God natt til dere flotte jenter her inne!!!

• 8 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...