Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hurra, der kom de vakre ordene vi har ventet lenge på ;"Bevilling er gitt". Altså stebarnsadopsjonen er godkjent! Vår datter er 5 mnd nå, så det var jo en relativt rask prosess.

Det skal sies at vår bydel har vært enormt flinke. Hjemmebesøk 10.12.06, intervju på barnevernets kontor 11.01.07, sosialrapport ferdigskrevet og sendt samme dag. Behandlet av Bufetat den 18.01.07 og brev er underveis. Vi fikk svar på forespørsel per mail til saksbehandler i dag .-)

Lykke til alle partnerskaps-prøvere, gravide, dere med barn som søker stebarnsadopsjon og til alle dere enslige prøvere og mødre der ute!

Vi titter innom siden for å se hvordan det går med dere. Kanskje møtes vi igjen her inne en gang, når nr 2 skal planlegges .-)

Igang og kona til i gang

Fortsetter under...

Så bra! Gratulerer!!!

Jeg har en følelse av at det vil gå fort her også. Bor en plass som er ganske liten, og vet mest sannsynlig hvem det er som kommer på hjemmebesøk, men vi får jo ikke ut fingeren. Klarer ikke å få igang prossessen, enda vi føler det er veldig viktig å få det juridiske på plass. Merkelig det der altså..... Men igjen: Gratulerer så masse!

Annonse

Hei!

Vi har ikke vært her inne på en stund, så beklager sent svar.

Til spm fra noen av dere:

Vi har vært i partnerskap i 2,5 år og kunne dokumentere 3 års samboerskaps forut for dette.

Vi skal kanskje dele noe av permisjonen, det kommer ann på hvem som finnert drømmejobben først. Begge søker nye utfordringer... :-) Jeg tror NAV hos oss kjenner til de nye reglene og tror derfor det vil være uproblematisk.

Takk for alle gratulasjoner og lykke til alle sammen :-)

Hei, bare lurte på hvordan dere dokumenterte tidligere samboerskap? Vi kommer også til å måtte dokumentere dette, siden vi ikke vil ha vært gift lenge nok når vi forhåpentligvis får barn.... og var trege med flyttemeldingene mens vi var samboere, så bodde sammen i noen år på samboers registrerte adresse. Jeg har masse post og kontoutskrifter og slikt som er datostemplet og adressert til meg der, men var altså ikke folkeregistrert der. Sa de noe om attest fra folkeregisteret var det eneste som funket?

Hei Anonym

Vi var studenter under "samboerskapet" Vi sendte inn husleiekontrakt (leide 2 år) og kjøpskontrakt for vår leilighet.

Tror ikke det er noe krav om hva slags dokumentasjon som skal til. De sa ikke noe om det til oss.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...