Mammaen til Nemi Charisma Skrevet 24. januar 2007 #1 Skrevet 24. januar 2007 Var til kontroll for to uker siden, tok opp kløingen min.. Legen tok leverprøver og sa hun ville se meg to uker etter, idag. ( 32 uker på vei) I dag lyttet hun flere minutter før hun hørte noe liv i det hele tatt. Hørte litt svak dunking som gikk fort over... Men det var trøstende, hadde ikke kjent noe liv tidligere på dagen. Så sa hun at hun ikke likte at jeg klør sånn, at jeg hadde NOE høy galle ( etteller annet) og når hun sjekket urinen sa hun at det var noe som var høyt med proteinnivået eller noe... Jeg prøver å ikke bli redd her, merker jo at det er liv i magen, men faen heller.... Det er så mye som er skummelt med det her, og jeg får bare beskjed om å slappe av.. ( noe som er umulig for det er en million av ting som må gjøres og sambo er utslitt etter jobb så jeg kan ikke legge alt over på han heller) Og å få hjelp av mamma er faktisk mer stress enn å gjøre ting selv.
Mammaen til Nemi Charisma Skrevet 24. januar 2007 Forfatter #2 Skrevet 24. januar 2007 Er den der svangerskapskløen virkelig så farlig som jeg har lest inne på jormorforeningens sider.....? Jeg smører meg hvertfall med eurax hver kveld uansett... litt søvn må jeg ha og hydrokortison og hvitvask.... pssss
Gjest Skrevet 24. januar 2007 #3 Skrevet 24. januar 2007 Skjønner godt du ble redd...ble litt redd jeg også nå..klør endel her også,men det ble bare blåst vekk av jordmor og legen sist gang..hadde også spor av litt protein i urinen..hmmm..
Fire småtroll Skrevet 24. januar 2007 #4 Skrevet 24. januar 2007 Vil ikke skremme deg, men hvis du har gallesyre i blodet og er 32 uker på vei da skal du ha bedre oppfølging enn som så. Det går som regel helt greit, men hvis leverfunksjonen din er nedsatt kan det være farlig for den lille. Jeg er bare 20 uker på vei, men har også svangerskapskløe. Da jeg ringte legen tok han meg rett inn og tok leverprøver. De var helt fine, men han ringte føde pol. klinisk på sykehuset likevel. Der fikk vi beskjed om at siden prøvene er fine og jeg er så kort på vei kan jeg fortsette å gå til kontroll hos legen, men når jeg rundet 30 uker ville de ta over kontrollene. Da ville jeg gå på sykehuset til kontroll, og hvis prøvene fortsatte å være bra kunne jeg leve som normalt, MEN hvis leverfunksjonen ble påvirket ville jeg bli lagt inn så de kunne overvåke babyen hele tiden. Det kunne bli aktuelt å sette igang tidlig hvis mitt blod ble forurenset av gallesyre.. Var jeg deg ville jeg ringt jordmor, eller sykehuset, og spurt hvordan de pleier følge opp svangerskapskløe etter uke 30. Masse lykke til!
Heli 79-har jente+ gutt Skrevet 24. januar 2007 #5 Skrevet 24. januar 2007 Du skal følges opp av sykehuset hvis du har høy gallesyre og leverfunksjonsprøvene dine ikke er normal. Ring til jordmor eller sykehuset.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå