Iben guttemamma <3 Skrevet 24. januar 2007 #1 Skrevet 24. januar 2007 Hei Jeg fikk Noa for 6 mnd siden, og jeg slet MYE med bekkenet mitt de 4 siste mnd av svangerskapet. Jeg har enda vondt. Mest om kvelden, når alle dagens aktiviteter er over. Kjenner det godt når jeg går ut av bilen, sitter på huk, ha sex, ja, nesten hele tidem. Jeg er lærling i omsorgsfag.. På sykehjem, og GRUER meg til å begynne å jobbe. KJenner jeg får vondt bare ved tanken. Jeg vil derfor si opp jobben min, ser ikke for meg at jeg klarer å jobbe der mer. Vil ikke ødelegge meg helt Er det noen som hadde bekkenløsning som kjenner det enda? Isåfall, når gikk det over?
AnonymeAnine Skrevet 24. januar 2007 #2 Skrevet 24. januar 2007 Snart 9 mnd siden jeg fødte men kjenner bekkenløsningen fortsatt. Men jeg er ikke så hardt rammet som deg, da. Jeg kjenner det kun om jeg har gjort noe "overilt" rart eller vært litt for aktiv fysisk. Snakk med legen din og hør hva slags alternativer du har. Du kan få dekket fysioterapeut og det finnes vel en forening for bekkenløsplager tror jeg. Prøv å Google:)
Iben guttemamma <3 Skrevet 24. januar 2007 Forfatter #3 Skrevet 24. januar 2007 Skal se, takk for tipset
curly sue Skrevet 25. januar 2007 #4 Skrevet 25. januar 2007 Sliter med det samm som deg... 4 1/2 mnd siden fødsel... gikk og trodde det skulle bli bedre og bedre av seg selv... men det begynnte plutselig bare å bli verre... så jeg innså at jeg måtte gjøre noe.... Selv fikk jeg time hos kiropraktor.. og det viste seg at i tillegg til løsningen hadde jeg også en låsning på venstre side... dette gjorde sener og muskulatur så irriterte og betente på motsatt side... så jeg hadde vondt stort sett over alt... Har vært til 4 behaqndlinger nå og er super fornøyd... Jeg har fortsatt mye vondt, men merker at bevegeligheten eer mye større... Nå klarer jeg å komme meg opp og ned på gulvet for å leke med lille gutt, og klarer å vaske meg under bena og ta på sokker og sko selv... det var utenkelig for en måned siden... Ellers tror jeg det er fysioterapi som er mest vanlig ved bekkenløsning...Det skal jeg begynne med nåre bekkenet er stabilt nok... Lykke til...Anbefaler å oppsøke hjelp...
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2007 #5 Skrevet 27. januar 2007 Jeg hadde sterk bekkenløsning under svangerskapet, gikk i behandling to ganger i uken og brukte krykker når jeg var ute av huset og var helt avhengig av bekkenbeltet. Trapper var et mareritt. Jobb var umulig. Slet ganske lenge etter fødsel, så gav det seg litt for å så komme tilbake igjen etter 4-5 mnd. Jeg er så lei av smertene og hater hele bekkenet mitt. -Jeg kan ikke gå de deilige, lange turene med bikkje og barnevogn som jeg drømte om i svangerskapet. -Jeg kan ikke være like "sprek" i senga med mannen min som jeg ønsker. -Ingen venninner gidder å gå tur med meg fordi jeg går så sakte. -Jeg savner å gå ut å danse. -Jeg kan ikke sykle. -Jeg kan ikke svømme særlig lenge. -Trapper er fremdeles et mareritt. -Jeg klarer ikke kjøre bil altfor lenge. -Jeg kvir meg til å gå tilbake i jobb hvis det ikke går over. -Vurderte å ikke få flere barn fordi det var for slitsomt og belastende svangerskap med bekkenløsning. Hvordan skal det gå med et lite barn å ta seg av i tillegg? -Jeg hater handlevogner, det sliter aller mest på vonde dager. -Skubber jeg vognen opp en bakke ligger jeg strak hele kvelden. -Jeg går stivt og lite feminint. -Har en følelse av at folk ikke tar smertene mine alvorlig og er redd for at andre tror at jeg "faker" smertene. Det er ganske utrolig hva man kan vende seg til å leve med av smerter, mens folk tror man ikke har vondt så lenge men ikke roper au i en hver situasjon og vrenger trynet i en grimase hver gang det "skal gjøre vondt". Mine kollegaer så på meg med ett "jada, liksom du har vondt da"-blikk da jeg danset en dans på julebord. -Å sette seg inn i og gå ut av en "vanlig" lav bil er vondt. Har heldigvis en høy bil som jeg går lett inn og ut av. -Føler at jeg aldri skal kunne løpe igjen. -Sliter med å komme meg opp fra gulvet etter å ha lagt og lekt med småen. -Lurer på om jeg noengang kan gå alene på tur med vår 55 kg tunge hund alene igjen. Hvis den plutselig skulle trekke så ligger bekkenet tynt an. Det eneste som har hjulpet for min del er trening. Jeg har trent pilates i hele svangerskapet og gjør det enda. Fysioterapauten min mener at det har reddet meg fra rullestol. Men det gjør jo ikke at smertene forsvinner, selvom jeg ikke aner hvilken grad de hadde vært i om jeg ikke hadde trent. Anbefales. Bare unngå vridende bevegelser i bekkenet og ellers annet som kan belaste det området feil. Synd om du må si opp jobben. Ønsker deg god bedring. Mitt barn er forresten snart 7 mnd.
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2007 #6 Skrevet 27. januar 2007 Hei! Kjenner meg selv godt igjen i det du skriver her.. Har det på samme måten som deg, bare ikke så hardt rammet - Går til fysioterapi 1-2 ganger i uken. Er også lærling i omsorgsarbeider faget og var i hjemmesykepleien før eg gikk i permisjon. Begynte læretiden min 1. august, men ble allerede sykemeldt 30 august gr. bekkenløsning og at jobben ikke tok hensyn til mine plager og gav meg litt kortere avstander ol, Har også vurdert å slutte i jobben min, fordi at det tærer på kroppen, og om bekkeløsningen ikke slipper taket etterhvert, tror eg heller at eg vil omskolere meg og gjøre noe annet enn omsorgsfaget..
kvirrevirrevitt Skrevet 27. januar 2007 #7 Skrevet 27. januar 2007 Jeg var veldig plaget første svangerskap og kjente det godt leeenge etter. Fikk beskjed om at når man ammet så var det hormonene som gjorde det. Var alikevel en del plaget etter ammeslutt også, -gikk til fysio og gjorde en del stryrketrening av bekken/ryggmuskelatur og det hjalp!! Fikk bekkenløsning andre svangerskap også, men ikke på langt nær så ille )) Trening hos fysio hjelper virkelig! Og det er bare enkle øvelser det er snakk om. Du kan få en rekvisisjon fra legen din.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå