Gå til innhold

Noen som har begynt å krabbe selv om dem ålte først?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Prøver med en ny spørsmålsformulering jeg ;-)

Er litt redd gutten ikke vil begynne å krabbe siden han kommer seg hurtig fram med å åle. Står likevel en god del på alle fire, gynger og skyver seg bakover.

Satt seg opp for en uke siden.

Er 10 mnd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

TL har ålt i ca 4 mnd, fra hun var 6 mnd til hun var litt over 10 mnd :)

Trodde kanskje ikke hun kom til å krabbe,men joda :) ca 10 og en halv mnd gammel begynte hun :)

Skrevet

jenta mi åler nå, begynte for en uke siden er 9 mn idag:-)

Skrevet

MIn sønn begynte med å åle seg fremover, og som du skriver så kom også min sønn seg fort frem på den måten. Ordentlig krabbing begynte han med først når han hadde klart å reise seg opp ved bordet å ta noe små skritt. Tror ikke det er noe å være bekymret for. Det kommer nok. Utviklingsmessig så er det ikke så viktig hvilken rekkefølge de lærer det i, bare de lærer det.

Skrevet

Mini ålte seg bortover i et kjempetempo en stund før hun begynte å krabbe. Krabbingen "satt" ganske så fort etter at hun begynte å gynge på alle fire.. hun klarte å krabbe først når vi satte henne på teppe, for vi har nesten bare parkett gulv og det ble for glatt først. (Går greit nå)

Skrevet

Jenta mi ålte seg fort frem fra hun var 5.5 mnd og begynte å krabbe da hun var 8 mnd.... trodde heller ikke hun kom til å begynne å krabbe siden hun hadde så bra teknikk på ålingen, men plutselig.... nå krabber hun hele tiden :)

Skrevet

snuppa begynte å åle når hun var litt under 5 mnd, så krabbet hun når hun var 6.5 mnd, men i begynnelsen før hun klarte å krabbe fort så la hun seg ned på magen å ålte når hun skulle kjappe seg.Tror det er veldig vanlig at di åler først :)

Skrevet

Takk for betryggende svar!

Da håper jeg på at han finner ut av krabbingen.

Klarer å stå på alle fire uansett hvor glatt underlaget er, men forstår ikke hva han må gjøre med bein og armer for å forflytte seg :o)

Skrevet

Dagbarnet mitt ålte først. Hun begynnte å krabbe ordentlig rundt jul. Så det er mulig. Er ikke godt å si om hun kanskje begynnte fordi hun tok etter min sønn eller om det var bare sånn likevel.

Skrevet

det er vel ikke noe å bekymre seg over pga han ikke har begynt å krabbe vel??!

kan hende han ikke kommer til å krabbe før han går...IKKE alle barn krabber skjønner du..

min gutt begynte å "krabbe" så hvit sist helg, og før det så ålet han seg fremover.....han blir 10 mnd til mandag..

Skrevet

Gutten min ålte fra 5,5 mnd til ca 9 mnd før han begynte å krabbe. Han ålte jo såpass lenge og fikk en så bra teknikk, så jeg bekymret meg litt for at kanskje ikke ville krabbe. -Men plutselig så gjorde han det. Og ca 1 mnd etter så gikk han sitt første skritt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...