Gå til innhold

Uff - spiser hele tiden - har så dårlig samvittighet:o(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har spist 7(!) rundstykker i dag så langt + nesten en hel cantaloupe melon og en kiwi...er jo sulten hele tiden - må spise noe hele tiden - blir kvalm med en gang jeg slutter:o( Det verste er at jeg har skikkelig dilla på sjokolade...uff - kommer til å rulle som en stor hval om noen uker hvis dette fortsetter...*deppa* Hadde det ikke sånn da jeg gikk med Tobias - og selv da la jeg på meg 17 kg (mye vann da, men likevel)...og da hadde jeg ekstrem svangerskapskvalme og gikk ned 8 kg i begynnelsen...denne gangen gikk jeg ned 5 kg de første ukene, men gått opp igjen tre av de allerede...på denne tiden med Tobias hadde jeg langt igjen til jeg var samme vekt som før jeg ble gravid...nå er jeg bare to kg unna - uff - hvordan skal jeg klare å unngå å bli en kjempehval denne gangen da? Ikke klarer jeg å være så aktiv heller, med kvalme, bekkenvondt og blødninger....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å, vi er fler :) jeg spiser ikke så mye mat, men er veldig god på sjokolade, is og sukkertøy! Hadde det bare vært mat jeg spiste mye av... og jeg rettferdiggjør det ved å si til meg selv at "jaja, du kommer jo til å gå opp uansett, og det er jo ikke noe poeng å slanke seg nå!" Og så spiser jeg litt til... I dag har jeg f.eks spist en brødskive med nøttepåleg til frokost, et halvt rundstykke med makrell i tomat, to sjokolader og en bolle - og mange dundersalt....

Ja, hvordan skal dette gå.... trener ikke jeg heller om dagen, men det er fordi jeg ikke gidder... huff...

Skrevet

Uff, uff, uff.... skjønner det ikke er lett. Spiser ofte selv, men er heldigvis kvitt kvalmen nå, så det er ikke derfor. Men om jeg ikke er sulten, så er jeg fysen, og bare MÅ ha et eller annet. Men jeg prøver å alltid ha frisk frukt i nærheten, så det blir gjerne det jeg stapper i meg med unntak av når jeg MÅ ha sjokolade eller noe annet. Har nettopp vært og kjøpt meg en stor pakke Snack a Jacks riskaker med ostesmak. Har hatt lyst på sånne helt siden i går kveld...

Har heldigvis ikke gått opp mer enn en kilo, så jeg spiser nok i alle fall ca det samme som jeg forbrenner. DET er jo en god trøst.

Skrevet

Jeg og...jg må tvinge mg til å ikke gafle i meg alt mulig på kveldene..!!

Er extremt kvessen hele tiden! Jeg er 18 og gått opp 8 kg!!! Slå den ;)

hehe...men tenker jeg får ta et skippertak når bebisen komer...ellers koser jg mg, kun på kveldene jg prøver å beherske mg, hvertfall litt ;)

Lykke til :) Hihi...! PS. UL i morra...JIPPI!!!!

Skrevet

ÅÅ ja men ta det med ro.. det ordner seg.

Spis du, det er vel en grunn for at kroppen lagrer det da ser du.

Kansje du trenger det til den siste tiden eller første tiden etterpå?

Ofte er det jo slik at de som har ekstra plager trenger litt ekstra enegi, jada vi legger på oss også, men kroppen er i stadig beredskap og trenger litt påfyll hele tiden.

Du bet jo at du kan t adet igjen etterpå. Så lenge du er sulten eller MÅ ha, så ta litt da.

Du kunne prøve å ta bit for bit og legge vegg skiva til munnfullen var ferdigtygd, eller bare lage 1/2 om gangen, da får du jo ekstra trim på kjøpet med å smøre ti i steden for en :) Tuller med deg.

Ikke ha dårlig samvittighet.

Prøv med mindrre biter om gangen, så drøyer du maten litt og slipper kvalmen.

Sist gang måtte jeg spise hele tiden for ikke å kaste opp, var kbvalm alltid en god dag var under 3 ganger med oppkast.

Lagde minisnitter jeg da, små munnfuller å spise hele tiden.

Gikk opp en del kilo, men det var verdt det, å slippe kvalmen og oppkast, neitakk heller noen kilo elkstra.

klem

Skrevet

Spis proteinrik og fiberrik mat. Kjøtt og fisk. Grønnsaker, frukt og grove brød. Bak grove brød hjemme, har god brødoppskrift hvis du vil ha. Når man blir avvent med karbohydrater (som i rundstykker og sjokolade), vil du ikke lenger føle sug etter det. Og du vil faktisk få skikkelig lyst på grønnsaker og frukt istedet. Denne kosten gjør deg fortere mett, du blir ikke så fort sulten fordi kroppen får mer å gå på. Dette funker for meg i mitt andre svangerskap. Gikk opp nesten 30 kg forrige gang, nå er jeg i 4. måned og har gått opp et halvt kilo.

Skrevet

Venninnen min slår deg på den...hun er 20 uker og har gått opp 17 kg allrede...hun gikk opp 35 kg i sitt forrige svangerskap og ned alt sammen på noen mnd, så det er noen som har forbrenningen i orden....;o)

Lykke til på ul i morgen forresten!

Skrevet

Grovbrød er jeg vanligvis veldig glad i, men nå klarer jeg knapt synet av det:o( Klarer bare lyse rundstk....men er heldigvis glad i kokte grønnsaker, fisk, salat og frukt...så spiser mye av det også...spiser mye av alt for tiden:o(

Skrevet

Det er jo litt feil å starte med slik diett i svangerskapet da..

Og faktisk er det vel strengt tatt ikke suget etter karbohydrater som gjør deg kvalm i svangerskapet.

Og karbohydrater er det like mye av i poteter og ris.

Det er vel helst sukkeret som er i maten som er værre.

Og nettop det med mye fiber er det ikke alle som tåler da magen ofte blir rar i svangerskapet.

Og mett er ikke problemet når man er kvalm, man er kvalm uansett og er man mett blir man mere kvalm.. er noe rart der.. var ihvertfall sånn med meg.

Jeg spiste grønnsaker og frukt da og riskaker.. greide ikke brødmat i det heletatt.

Har i ettertid funnet ut at jeg er allergisk for melk og gluten pga av min pollenallergi. Dette gjør at jeg til visse tider av året ikke kan spise forskjellige ting, bla en del frukt og grønt uten at det påvirker kroppen.

Men så bra t du har funnet noe som fungerer.

Må jo si at alle mine svangerskap har vært helt forskjellige da, og ikke noe av det som funket i første gjorde det med andre osv. Så selv om noe fungerer en gang er det ikke sikkert detgjør det neste gang.

Merkelig at kroppen kan være sånn egentlig. ..

Skrevet

Ja, det er helt rart - var ikke sånn sist gang...liker helt andre ting denne gangen også...forrige gang ble jeg kvalm av å spise, denne gangen blir jeg kvalm av ikke å spise...og kvalm når jeg blir for mett...ja det er merkelige greier denne kroppen vår...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...