Gjest Skrevet 24. januar 2007 #1 Skrevet 24. januar 2007 Godjenta fyller snart tre år, og vi vil stelle i stand selskap for henne. Skal ha sånn "kjedelig" selskap for besteforeldre og tanter og onkler, men har lyst til å lage barneselskap også.. Men noesånt har jeg aldri gjort før, så jeg trenger litt hjelp!!! Hvem og hvor mange ber man? Hva lager man å spise? Bare kaker eller litt mat også? Når kan man ha det? -er lørdag på dagen ei grei tid? Arrangere leker eller la barna styre alt selv? Hva bør jeg tenke på????????
Punktum ;-) Skrevet 24. januar 2007 #2 Skrevet 24. januar 2007 Det er ikke så lenge siden vi var i 3-års-selskap selv, og der fikk jeg tips både om hva jeg skal gjøre og hva jeg _ikke_ skal gjøre når sønnen vår blir 3 år. Det første jeg la merke til var kun kaker og is som ble servert til barna. Og det var da jeg tenkte: "Hvorfor ikke servere f.eks. spaghetti og pølser?" Det er både godt og sunt, og jeg tror dette er noe alle liker. Det er gode magre pølser å få kjøpt i dag, både av kylling og kalkun. Kjøp gjerne litt forskjellige sorter, slik at det blir flere farger på fatene. Etter at ungene har fått spist litt ordentlig mat kan de godt få lege litt før evt kakene kommer fram. Sønnen vår er fryktelig glad i rosiner, banan og klemmentiner, så hvorfor ikke sette fram ei skål med frukt? Masse farger og man kan putte inn uoppblåste ballonger innimellom (eller annet morro) Så kan du evt servere kake mot slutten :-) Til drikke ville jeg valgt sukkerfri juice framfor brus. Ihvertfall til spaghettien og/eller pølsene. Så kan brusen komme sammen med kaka. Om alle får det samme, har det ikke noe å si hva du serverer. Vi var samlet 7 småbarnsfamilier, inkl bursdagsbarnets familie. hvor mange du inviterer avhenger selvsagt av plassen du har til rådighet. Lykke til !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå