Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var til jordmor for to uker siden. Var da 29+5 og hadde sf-mål på 25 cm. Har hele tiden ligget under kurven, men jordmor satte meg opp på ny time etter 2 uker (istedet for 4) for å følge med at kurven ikke flater ut. Skulle til ny måling i morgen, men ble oppringt fra helsestasjonen i dag om at jordmor er sykmeldt og at timen må utsettes. Fikk "mast" meg til en ny time neste uke hos en annen jordmor.

Men er fremdeles ganske bekymret, og gruer meg til å gå enda en uke før jeg får svar...

Noen som har vært/er i samme situasjon og som kanskje har noen oppmuntrende ord?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

Jeg hadde lavt SF mål hele mitt forrige svangerskap. Lå hele tida på nederste grense av skjemaet.

Ble godt fulgt opp, og fikk tre ekstra UL pga dette - hvor de hver gang så at babyen hadde det fint og var så stor som den skulle (minus 8 % vekstavvik, men det var visstnok helt ok).

Ut kom en frisk og flott gutt på 3230 g og 49 cm, så alt gikk bra. Og det til tross for at kurven flata helt ut og gikk nedover på slutten (!) Var da utenfor skjemaet. Igjen bekrefta UL at alt var ok.

Hva om å be om henvisning til ekstra UL ? Så slipper du å bekymre deg så mye.

Lykke til!

Klem

Skrevet

Jeg har samme sf mål som deg. Har ligget nesten over det grønne feltet hele veien, men så har det begynt å minske. Det gjorde det forrige gang også, falt av kurven to ganger. En uke før termin ble jeg satt igang, og ut kom en 2760 g stor jente. Denne gangen har jeg allerede - 10 % vekstavvik, til sammenligningen med forrige gang i tilsvarende uke - 5 %. Blir spennende å se hvor stor jeg greier å få ungen denne gangen. Bekymrer meg ikke noe spesielt, vet at jeg står klar med h-melk når ungen kommer ut (nr 1 la på seg med en gang etter fødselen og er blitt en stor 15 mnd gammel jente nå). Spør om du kan bli sendt på ul, på sykehuset kan de følge opp ordentlig!

lykke til!

Skrevet

Hei! Jeg går til privat jordmor og har tatt ul og målt babyen hver 10 uke. Babyen er en gj.snitt abby å følger kurven sin perfekt.. Hun regner med ca 3,5 kg ved termin. Mitt SF mål er 26 cm og jeg er 31 fullgåtte uke uker morgen.. . Har forresten bra normalt med fostervann.. så det er helt normalt. Jeg følger kurven min..

Skrevet

kan du ikke få gått til fastlegen din ?. Kan jo ta deg inn kjapt når du forklarer bekymringene.

Skrevet

Tusen takk for alle svar. Skal innom fastlegen i morgen ang forlenging av sykemelding (pga bekkenløsning). Får høre litt hva han sier da.

Skrevet

key80- kan jeg spørre hvor i landet du holder hus?

Skrevet

Jeg ville også ringt fastlegen. Der får man alltids komme inn for noe så kjapt, inimellom pasientene. ykke til :-)

Skrevet

trenger ikke bety noe...er du liten fra før da?? jeg er veldig liten...160cm og veide 50 kg før jeg ble gravid...er i uke 38 i dag og har mål på 32 cm...

Skrevet

Jeg ville ringt fødepoliklinikken jeg, forklart problemet, og fortalt at nå er jordmor sykmeldt, og at du er skikkelig bekymret. De tar deg garantert imot, og da får du også en ultralyd. enkelt og greit!!!

De har blitt veldig obs på det å følge opp bekymringene til den vordende moren, blitt veldig flinke på det her hvertfall (fredrikstad s.h).

bare et råd hvis det skikkelig plager deg, så er det ute av verden

Skrevet

uke 37 og har mål på 32. 165cm og 74kg fra før. nå 82kg. ungen min er 11% mindre en "vanlig". skal sjekke vekst neste uke. Fikk beskjed fra jordmor at det er ikke farlig og vil kanskje slippe å gå over tid. lykke til. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...