Gå til innhold

Aaron, Tristan eller Neo?

Anbefalte innlegg

der blir garantert et mellomnavn også.

Vi tenkte også på Anthony, men min mann kaller meg toni (amerikansk), og da blir det kanskje litt teit?

Jeg har også forferdelig lyst å kalle gutten min Angel.

Mange sier det er jentete og 'merkelig', men jeg synes det er både macho og NYDELIG

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7925221-aaron-tristan-eller-neo/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, Angel må du virkelig ikke finne på å kalle en gutt for! Stakkars fyr, mer femi går det jo ikke an å få et navn! Av dine forslag synes jeg uten tvil at Aaron er det fineste! De to andre liker jeg ikke! Neo tenker jeg bare på Neonlys og ser for meg en glorete gate full i neonlys og Tristan synes jeg høres ut som en liten unge som ikke klarer å si Kristian!

Annonse

Tenkte ikke å gi ham navnet Angel! Tenkte som kallenavn (fra meg sannsynligvis), eller som mellomnavn, men da Angelo.

Mine barn er halvt amerikanske, og vi må derfor ha navn som passer over grensene.

Guttenavn er vanskelige!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

hadde ca. 100 navn på jentelisten min

Enig med deg i at guttenavn er vanskligst, særlig når det skal høres bra ut på norsk og et annet språk. (Har selv barn med mann fra et annet land, men heldigvis bare jenter!)

Av de tre du foreslår liker jeg best Aaron, men må det skrives med to a-er? For da blir det jo lett til norsk Å...

Lykke til

Annonse

Ja, må nesten ha Aaron med to -aa'er, ellers vil de i amerika kalle ham 'eirån'. Jeg synes også det er mye finere å skrive.

Min mann har satt seg skikkelig på bakbeina med Neo :_( , men det er no kjekt at andre kan bruke det.

Tristan betyr faktisk *født til sorg*, og det er jo helt forferdelig, problemet er bare at jeg simpelthen ELSKER det navnet. Hadde en katt da jeg var liten som jeg navnga Tristan, og han var alt annet enn trist!!!!!!!!!!!! Har lixom alltid hatt lyst på det navnet. Det er ikke lett dette.

Vår andre sønn var så forferdelig lett, siden vi bestemte navnet første gang vi møttes. (hadde stor tiltro til oss selv, men det gikk jo fint....)

Tar gjetne imot forslag som kan minne om de vi har. tror ikke jeg likte Arin så godt, høres ut som erin (jente) på amr.

Jeg synes Anthony var fint, jeg, evt Anton. Gjør ikke noe om du heter Toni, så lenge dere ikke bruker Tony på gutten hjemme selv (han blir vel hetende det ute blant venner).

Ellers vil jeg gjerne høre om disse jentenavnene som du synes det var så lett å komme opp med, som funker på både norsk og engelsk! Selv synes jeg det er motsatt - har masse guttenavn som går bra på begge språk (Olav, Joachim, Christian, Magnus, etc), men er temmelig blank på jentesiden, bortsett fra Ingrid, Nora og Liv.

Tips mottas med takk!

Kan jeg godt

Som du ser, er det for det meste -a endinger. Har litt dilla på slike navn

Linnea

Celina (selina)

Nathalie

Cassandra

Michelle

Melina

Tania (Tanya)

Adena

Adriana

Ariana

Angela , Angelica, Angelina

Daniella

Melania

Rania

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...