Gå til innhold

Er dette dårlig gjort ovenfor svigers?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er enig med hovedinnlegger ! Det er du som har født, og det er du som bestemmer hvem som skal komme på besøk. Det må både mannen din og svigers respektere. Det er også forskjell på å ha egne foreldre på besøk, kontra svigers. Man slapper mer av med sine egne, tross alt ! Svigers er ikke alltid så enkle, bare så det er sagt, g i en slik situasjon - etter en fødsel, er det ikke bare å innvadere rommet. Bestem selv, sett grenser. Vil du ha besøk av dem ei stund, så si fra rett ut at nå er du sliten og må hvile. Men mitt råd er¨å vente med besøk av dem til det passer DEG !!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns også at hvis du er sliten så bestemmer jo du å alt det der osv. Men du skreiv i det første innlegget ditt at du orka verken besøk på sykehuset eller hjemme av svigers...

Skrevet

Synest det var smålig og egoistisk av deg. Du er voksen, og klarer å "pine" deg gjennom et besøk av svigers. De blir sikkert kjempe såra om din familie får komme og gå som de vil men svigerfamilien blir sperret ute fordi du ikke føler deg fresh nok. Nei voks opp, er ingen som forventer å komme på besøk til en supermodell heller på fødestuen.

Skrevet

Det kommer veldig an på hva mannen din synes, om han vil at de skal komme så er det vel litt dårlig gjort.

Men du kan ta møte de i et familierom med babyen, og så trekke deg tilbake når du føler at du har fått nok? De er jo hovedsakelig der for å treffe babyen, og skjønner sikkert at du etter det du har vært igjennom ønsker å hvile litt etterpå? Da kan jo mannen din sitte der med de og babyen så lenge de ønsker mens du slapper av for deg selv.

Skrevet

Nei, huff, unnskyld hvis æ e frekk, men det du sir syns æ rett å slett e ufint, og respektløst overfor svigersan dine, og samboer.

Dæm kan komme, men bare treffe baby, og samboer, treng ikke å sitte på sengekanten din!!

Men din familie vil du ha på sengekanten fordi det e litt anna forhold??

Selvfølgeli e det anna forhold til egen familie..men det blir jo egen familie, svigersen og no, det e tross alt besteforeldra til babyen! Regne ikke me dæm ska bli i flere daga da..

Æ vet no ikke ka som ligg bak det her, du må jo ha nåkka imot dæm på en eller anna måte.. å kanskje har du en grunn. Kan ikke tru at det e bare for at dæm e masat!

Skrevet

Det er ikke alle som er så heldige å ha greie svigerforeldre. Det ligger nok mer bak dette kanskje ? Jeg har svigerforeldre som er helt ille, ting har foregått gjennom mange år. Så her i gården får ikke svigers sette sine bein på føden. Det har min sambo full forståelse av. Så ikke vær så dømmende dere som holder med svigers, det er mer som ligger bak. Her har vi minimal kontakt med svigers, fordi svigermor har vært ei dominerende heks i 15 år. Alltid vært spydig, ekkel, og vi har tatt det opp mange ganger med ho, men til ingen nytte. Barna våre har ikke sånn glede av å ha kontakt med dem, de savner dem ikke heller. Kunne skrevet flere sider om det, men ingen vits i nå. Så vis litt mer forståelse, dere som dømmer hovedinnlegger. Svigers er ikke enkle alltid... Ei svigermor kan være et skikkelig troll, og det kan være en utrolig belastning å være i samme rom som henne... Litt spesielt i en nettopp-født situasjon, du er sårbar- og det du ønsker minst, er ekle, spydige kommentarer fra ei svigermor. Her skal svigers få komme på et kort besøk etter ca 2 uker. Er 8 mnd på vei nå, og de vet ennå ikke at de snart blir besteforeldre til enda et barn. Det sier jo litt. Så tenk litt før dere dømmer !!

Skrevet

Er jo ikke snakk om dømme da.. Folk her svarer jo egentlig bare på det hun spør om.. Hvis hun har så forferdelige svigerforeldre så kunne hun kanskje nevnt noe om det.. For ut i fra slik spm. blir stilt så må jeg si at det høres egoistisk ut..

Er jo bare ærlige svar på akkurat det hun spurte om..

Skrevet

Synes at folk er dømmende ja. Kanskje burde hovedinnlegger sagt mer om forholdet til svigers, men uansett er det dømmende å holde med svigers. Det kan ligge ting bak, det er alltid en årsak til ting, husk det !

Skrevet

Jeg vil også holde med HI her. Skjønner henne på sett og vis. Vet jo ikke hva som ligger bak, men jeg forstår henne..

jeg har også tenkt tanken, gruer meg rett og slett til jeg skal ligge på sykehuset, og svigermor kommer. Desverre er det hun som bor nærmest sykehuset,og jeg er redd hun kommer til å være der mye når jeg havner der.

Jeg har ikke noe super-forhold til svigermor, ikke de andre to svigerinnene mine heller. Hun tar aldri kontakt med meg eller oss. Hun ringer aldri sønnen sin som er min samboer, eller de to andre sønnene sine. Hun har også en annen sønn som skal bli pappa, men tar aldri kontakt med han heller.

Spørr aldri hvordan vi har det. Rett som det er at jeg tar kontakt og forteller hvordan vi har det, men null interesse tilbake. Og det skuffer meg. Eller det som skuffer meg, er at hun er null interessert i sønnene sine.

Hun tar kun kontakt etter at hun har tatt et glass eller to, og det synes ikke jeg er så hyggelig da. Jeg er vokst opp i ett hjem med mye alkohol, og så hun får ikke pluss i margen når hun kun tar kontakt med alkohol innabords.

Familien til sambo er delt i to, der begge foreldrene har ordna seg nye partnere. Men faren med sambo har vi kjempegodt forhold til.

Så her i gården er liksom alle velkommen på sykehuset, men jeg gruer meg til svigermor kommer. Hun snakker bestandig om hvor mye hun gleder seg til å bli bestemor, at hun strikker, "skal bli stas med jente" osv.. Men hun kan aldri ta kontakt med oss!! Bryr seg rævva! Og etter 5 år, så skuffer dette meg!

Jeg kommenterte at mamma var den bestemora som kom til å få se barnebarnet oftest, for hun bor nærmest. Og da måtte svigermor påpeke at de bor ikke SÅÅ langt unna da, næhei.. hvorfor kan de aldri ta turen da?? langt å kjøre en hel time? På 5 år så har de vært på besøk 2 ganger hos oss. Kjempehyggelig det!

Nei, det blir så falskt liksom, at hun skal være den beste bestemora. For meg så blir det så dumt, først når hun blir bestemor skal hun ta kontakt? altså det har egentlig ingenting å si for meg, men det sårer jo sambo. Ser jo det, selv om han ikke sier noe. Og de andre sønnene også!

Jeg skal ikke nekte henne å komme på sykehuset, men for meg så blir det litt feil å ha henne der. Hvorfor var vi ikke bra nok før vi fikk unger liksom?! Så derfor er mamma mer velkommen, for hun behandler oss på samma viset som før vi ble gravide.

Skrevet

Jaja, men det står jo: "De er snille, men litt masete".. Så hun sa jo at de var snille...

Å si sin mening er ikke dømmende...

Skrevet

Det blir jo "dømmende" ovenfor svigers om man holder med HI da. Uansett hvilken side man velger så går det jo mot den ene eller andre parten. Så lenge HI var på jakt etter meningene til folk her inne så er det det hun får. Og de meningene er basert på den informasjonen som HI legger inn her. Antar at HI er oppegående nok til å tolke de svarene hun får og dersom det skulle være noe i hennes situasjon som ikke helt stemmer med det hun har lagt inn av info i inlegget så overlever hun uasnertt.

Står iallefall på min mening i at utifra den infoen hun har lagt inn så er hun vasnkelig og egoistisk ovenfor sine svigerforeldre. Hun sier jo selv at de er greie mennesker. Så jeg ser ingen grunn til å gjøre seg til uvenn med de å nekte de innpass i den nyføddes første dager. Det blir for smålig og egoistisk i mine øyne. Man er voksen og bør kunne ta seg sammen en liten stund så svigersene og får se den lille.

Skrevet

Det er det jeg også mener... Når man legger ut et innlegg her så vil man få forskjellige svar. Man kan ikke vente at folk bare er enig med deg. Det var vel derfor hun la det ut her også, for å høre andres synspunkter på saken. Hun sa jo at dem var snille, og opplyste også om at hun ville ha sin mor og søster på besøk.

Man er da ikke dømmende selv om man ikke er enig?!

Gjest mammaen til Odin pluss 1imagen
Skrevet

Ja, syns så absolutt det er dårlig gjort overfor svigerFAMILIEN din.. La alle komme eller ingen! Om du er voksen nok til å føde og ta vare på et barn, så får du være voksen nok til å møte dem oxo. Kommer jo ikke til å være på besøk i flere dager heller liksom..

Skrevet

Man er dømmende når man tar parti med svigers ja !. Det er kun ho som har født som kan bestemme hvem som skal komme på besøk, ikke samboen, ingen andre enn mor til barnet. Svigerforeldre kan være en pest og plage, dere er heldige hvis dere har normale svigerforeldre, det kunne jeg tenkt meg også !

Skrevet

Ja, dette synes jeg er dårlig gjort. Dine svigers er like mye besteforeldre til barnet som dine foreldre, og er foreldrene til barnets far.

Uansett om de er masete eller ikke, forholdet deres blir garantert ikke noe bedre av at du vil gjøre slike forskjeller. Tenk om du selv var svigermor. Er det en sønn du har fått? Hva om hans fremtidige kone ikke vil la deg besøke et evt barnebarn på sykehuset mens henes egne foreldre er hjertelig velkomne?

Bit det i deg, eller vent med besøk overhodet til dere er kommet hjem. *streng*

Skrevet

Det er ingen menneskerett å få komme på besøk på føden. Kun mor som bestemmer det, Har du en trasig svigermor, er det vondt. Og når du nettopp har født, orker du ikke besøk av noen du ikke liker, som har gjort deg masse vondt. Full forståelse med hovedinnlegger !

Skrevet

Hvis svigermor er normal og oppfører seg bra, er jo dette ikke noe problem.

Det er når du har ei vanskelig svigermor at det blir problem !

Om jeg hadde vært svigermor, ville jeg ha oppført meg bra overfor svigerdattera- DET er nemlig det beste utgangspunkt. Det er helt normalt å ønske lite kontakt med f.eks svigermor, når ho er vanskelig. Best med llite kontakt. Ho har jo valget ho og da !

Skrevet

Til anonym:

Hvor har du fått det fra at hennes svigerforeldre er vanskelige? Det står jo i første innlegg at de er greie!

Jeg har ikke sett et eneste innlegg der hun sier at hun har problemer med svigerforeldrene sine...

Skrevet

Hvis svigerforeldre har normal oppførsel, er ikke dette noe problem.

Skrevet

Synes ikke et barselbesøk er beste tidspunkt å markere avstand på! Det er en utrolig lavmål måte å stenge dem ute på, og vitner om lite moden oppførsel.

Uansett hvor ille svigers måtte være så burde man hvertfall _selv_ gjøre det rette - som jeg mener er å la dem komme for å besøke barnebarnet.

TIl hovedinnlegger - hva er planen videre? Tror du virkelig at forholdet vil bedres med dette, eller er planen å kutte sem ut? De er barnets besteforeldre, du bør ikke ta fra ungen det privilegiet det er å ha familie!

Det er egoistisk og umodent å utnytte den rå makten det er å nekte dem å komme på sykehuset samtidig som din familie får komme. Om svigers er ille får hvertfall DU oppføre deg ordentlig, ellers har du ingenting å komme med. Det er min ærlige og oppriktige mening.

Skrevet

Ingen barn har godt av å ha kontakt med besteforeldre som oppfører seg helt forferdelig. Skal svigerforeldre ha kontakt, må de kunne oppføre seg både mot svigerdatter, sønn og barnebarn. Det er ikke til barnets beste å ha kontakt med besteforeldre som er ille.

Skrevet

Men jeg synes at alle barn skal ha kontakt med besteforeldrene. Men som anonym her sier, ikke for enhver pris. Jeg har hatt min tørn med svigermor, men det er ordnet opp i for lenge siden, og alt er bra nå. Har masse kontakt med både svigermor og svigerfar, og de har utrolig glede av barnebarna. Så uansett, prøv å ordne opp i flokene.

Skrevet

Så svigers skal dømmes som dårlige besteforeldre før de har fått muligheten til å prøve seg?

Skrevet

Unnskyld meg.. Men HVOR står det at svigerforeldrene til hun skreiv innlegget har oppført seg dårlig??

Skrevet

Hvordan hadde det vært hvis mannen din nektet moren og søsteren din å komme på sykehuset for han ikke likte dem?

Jeg synest det høres så trist ut med forventningsfulle besteforeldre som ikke får komme å se barnebarnet sitt. Om du lar dem komme på sykehuset så er det enklere å si at når vi kommer hjem vil vi gjerne ha ro og fred. Det er nå min plan ihvertfall;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...