Gå til innhold

gutter sparker mer enn jenter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hørte her om dagen at det sier`s at gutter sparker mer enn jenter i magen,noen som vet om det stemmer?

Jeg er 26+2 uker og har kjent spark siden 21+1.Men synes ikke det sparker så ofte.Det er hver dag men ikke så mye bestandig.No vet jeg ikke kjønnet her til meg men noen som har noen kommenterer..kom med de.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har aldri hørt noe sånt, men hvem vet.

Men min mor sier at jeg sparket noe helt sinnsykt i forhold til brødrene mine.. så teorien stemte ikke på meg, iallefall..

Skrevet

jeg har også hørt det, leste det et sted tror jeg.

Vi får en gutt og jeg synes han sparker mye og jeg kjente han far ca uke 15. (er i uke 23 nå) men dette er mitt første barn så jeg har ikke noe å samenligne med heller da :o)

de fleste sier at alle er forskjellig, så jeg ville ikke lagt så mye tro på det.

Skrevet

Da jeg ventet jenta vår var det første babyen og jeg kjente henne fra ca uke 15, og hun var helt vill fra da. Nå venter vi gutt. Jeg er 21+3 i dag, og kjenner han nesten ikke i det hele tatt. Han er roligheten selv. Så her stemmer dette ikke, men jeg kan være det berømte unntaket fra regelen da... ;)

Skrevet

Kan aldri tenke meg at det har noe å si - det kommer vel an på babyen det. Gutten min var veldig aktiv i magen, men så hadde jeg også mye fostervann så han hadde mye plass å herje på:o) Legen min sa til meg at de som er aktive i magen ofte blir aktive utenfor magen - og det stemmer her;o) En hoppende liten turbo har jeg:o) Mamma har fortalt at jeg sparket mye også og var aktiv da jeg kom ut - så tror heller på den teorien jeg;o)

Skrevet

Hallo... jeg har to jenter på 6 og 9 de var helt forskjellige.. den ene var vilter i magen den andre veldig rolig.. så tror ikke helt på den teorien..

Venter 3 nå og syns det foreløpig er ganske rolig..

Skrevet

heia. Jeg venter nr 3 som er en gutt. Har gutt og jente fra før. Det er helt klart gutta som sparker mest. Mye aktivitet her inne nå..og slik var det med gutten jeg har. Med jenta mi var det rolig og det kunne nesten gå flere dager mellom hver gang jeg kjente henne..

Er nå i uke 28 og det er lenge lenge siden det ble livaktig her inne.

Lykke til!

Skrevet

Har akkurat kommet hjem fra UL og der fikk vi med en brosjyre, "tell trivselen" der står det at det ikke er noen forskjell på aktiviteten til jenter og gutter inni magen, men at en baby som er aktiv i magen, sannsynligvis er aktiv utenfor også!

Skrevet

Stemmer ikke alltid det heller tror jeg.

Sist fikk jeg en gutt, og syntest ikke at han sparket saa veldig masse sammenlignet med hva andre fortalte meg om deres baby. Hadde ikke noe aa sammenligne med, men syntest ikke har sparket saa masse. Naa er han en skikkelig propell!! Men han er jo to aar ogsaa da, og han var en veldig snill og rolig baby - saa kanskje det er det de mener. Hvis mye sparking tyder paa at babyen blir urilog og skriker masse og sover lite naar han/hun blir foedt, saa haaper jeg at babyen ikke sparker saa masse denne gang ogsaa.... hihi

jeg vet jeg sikkert blir straffet denne gang for den snille babyen jeg hadde sist..... det er jo saann det virker, er det ikke?

Skrevet

Kjente ikke spark før i uke 21 ca ,men kan si at den teorien stemmer ikke;-).. Her dundrer og braker det fra morgen til kveld og vi venter jente;-).. Hehe det ka bli litt mye innimella ,men er hun rolig en dag blir man bekymret såe:-)..

Skrevet

Vet ikke, men jeg hadde rolig jente i magen sist. Denne gangen er det mye mer liv, men jeg vet ikke kjønnet. Men skulle ikke forundre meg om det ble gutt, det sier magefølelsen foreløpig....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...