high five Skrevet 24. januar 2007 #1 Skrevet 24. januar 2007 Jeg kan ikke spise citrus og løk har jeg oppdaget.. Han får utslett og vondt i magen av appelsin og mandarin iallefall. Nå lurer jeg på om kiwi og jordbær også er noe jeg må holde meg unna? Er det flere sånne allergi-fremkallende matvarer som kanskje kan være lurt å unngå? Har visst glemt dette helt, jeg. Har ikke vært npe problem med noen av de andre, men nå er det anderledes....
*toppris* Skrevet 24. januar 2007 #2 Skrevet 24. januar 2007 sjokolade med mye nøtter ¨blir det mye skrik av... hvitløk har eg ikke prøvd enda, tålte ye mindre før.. nå er han snart 5mnd og det går bra med løk og rødløk... men før kunne eg ikke spise det, heller ikke drikke pepsi max, men nå er det null problem...
Mamma'n til Kaisa og Simon:) Skrevet 24. januar 2007 #3 Skrevet 24. januar 2007 ikke noe særlig løk...kan ikke drikke vanlig melk... sjokomelk går bra, men den er jo behandla litt annerledes for å kunne holde seg lenger, så det er sikkert derfor... kan heller ikke spise sjokolade... å ikke spise potetgull for det blir for salt... *sukk* ...reine slankekuren ikke liker han så godt pizza fra f.eks peppes å slik...men det kan vel være tomatsausen på ellerno? For hjemmelaga pizza med pizzafyll på box går helt fint Gleder meg til den dagen jeg slipper tenke så mye på dette her
Giggi, venter mai barn Skrevet 24. januar 2007 #4 Skrevet 24. januar 2007 Hvordan finner dere ut så konkrete ting dere ikke kan spise? Jenta mi (4 uker gml) har ingen form for utslett, men har en del mageknip.Dessuten gulper hun mengder når hun har spist, gjerne også 2-3 timer etter at hun har spist også. Kan det ha noe med maten jeg spiser?
Gjest Skrevet 24. januar 2007 #5 Skrevet 24. januar 2007 Gjelder dette alle? Jeg har ikke styrt unna noen matvarer mens jeg har ammet, og jeg har ikke merket noenting på ungen. Jeg har ikke spist veldig store mengder av erter og kål, men har da forsynt meg med litt av det også. Jeg trodde ikke man skulle tenke på dette med allergiframkallende matvarer mens man ammet, bare når man skal introdusere mat direkte til ungen. Jeg tanker faktisk som så at det kanskje ikke er så lurt å styre unna matvarer, nettopp med tanke på allergi - at det kan være lurt med skånsom tilvenning via morsmelka.
Gjest Skrevet 24. januar 2007 #6 Skrevet 24. januar 2007 Jeg har ikke styr unna noe. Den lille ser ikke ut til å reagere noe særlig på det jeg spiser. Han har litt luft innimellom ja, men det har jo alle. Reagerte vel litt på kål da jeg spiste det. Han gulper litt, men det er vel for å kvitte seg med det han har spist fopr mye. Var i allefall det HS sa.
25.nov.08 og 14.07.06 Skrevet 24. januar 2007 #7 Skrevet 24. januar 2007 Hei til mamman til Sarah Jeg har også en gulpeunge. Han gulpa sånn som din i begynnelsen. Han gulper fremdeles både morsmelk og ukjente, nyinntroduserte ting som middag og for kald pure og vann. Så jeg kan ikke trøste deg med at det blir bedre, for de ligger jo mye på magen etterhvert og da kommet mye opp. Noen sier det hjelper med grøt, men det synes nå ikke jeg. Gluper iallefall ikke grøt mere da Elsker maisgrøt. Uansett så har jeg spist alt jeg ønsker av nøtter, sjokolade, sukkervarer, potetgull og løk. Var forsiktig med alt de første 2 mnd. Da åt jeg ikke engang pølser eller pizza og det er dumt da det var lite tid til matlaging. Jordbær har jeg ikke spist ennå, vet ikke når man kan begynne med jordbærsyltetøy igjen??? nam,nam.
mamo82 *2 jenter* Skrevet 24. januar 2007 #8 Skrevet 24. januar 2007 Det eneste tuppa har reagert på er blomkål/kål og løk. Ellers spiser jeg alt jeg måtte få lyst på!
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2007 #9 Skrevet 24. januar 2007 De første 3mndene kunne jeg ikke spise noenting nesten.. løk jordbær sitrusfrukter sjokolade koffein kullsyre annanas paprika skalldyr reker osv kål erter bønner men nå kan jeg spise alt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå