VinterSol+2 Skrevet 24. januar 2007 #1 Skrevet 24. januar 2007 altså, tenkte jeg skulle prøve dette da.. få litt glød i huden igjen, lissom.. slippe å bli bleikfeit og stripete utover vinteren.. (stripete kan det jo hende jeg blir da, men iallefall få litt farge på kroppen..) Men hvor lenge holder egentlig brunfargen fra en selvbruningskrem da? Og hvordan får man det til uten at det blir skjoldete, eller "sprekker" med lys hud ved feks albuer eller håndledd? Og hvordan få farge på hendene, uten å bli gul i håndflatene? Vanskelige saker det her altså! hehe *noldus* kanskje jeg bare skal gi opp hele prosjektet og ta sol i stedet...
Gjest Skrevet 24. januar 2007 #2 Skrevet 24. januar 2007 Nå har jeg ikke prøvd det selv. Men min mor har noen ganger gått til hudpleiesalong og sprayet seg der. Da går man vist inn i en dusj som sprayer brunfargen på. Det er vel slik man får best resultat kan jeg tenke meg.
VinterSol+2 Skrevet 24. januar 2007 Forfatter #3 Skrevet 24. januar 2007 ja, det er klart. men jeg tenkte mer på sånne kremer en smører på selv.. er ikke sånne fancy ting som spraydusj heromkring.. og sånne sprayer som en tar med hjem er jeg skeptisk til, etter at noen jeg kjenner fikk brune flekker nedover veggene etter å ha sprayet seg.. haha
baby-klar, ikke helt klar:) Skrevet 24. januar 2007 #4 Skrevet 24. januar 2007 Hei:) Jeg er en stor fan av selvbruningskremer! Spesielt nå som jeg er gravid og likbleik! Har sånne servietter (ca 20kr på Cubus). De bruker jeg i ansiktet og litt nedover "utringningen" Renser huden godt først, så lar den tørke helt. Så tar jeg servietteten der jeg skal brunes, pass på å være "overalt" men ikke i øyebryn og hår (gir litt stygg farge...). Etterpå smører jeg meg jevnt og godt med min vanlige fuktighetskrem. Når denne er tørr er jeg klar På kroppen bruker jeg loreal sin tube med gele (oransje greie ca 120kr). Smører godt og jevnt, så tar jeg fuktighetskrem etterpå og tørker. Vips så er man brun og fin
Gjest Skrevet 24. januar 2007 #5 Skrevet 24. januar 2007 haha, nei da er det nok best med vanlig krem
selei Skrevet 24. januar 2007 #6 Skrevet 24. januar 2007 heisann. jeg bruker st.tropes.den blir ikke skjoldete. du kan bruke hansker og smøre på kremen.varer i 3, 4 dager.
Diva Muffin Skrevet 24. januar 2007 #7 Skrevet 24. januar 2007 Jeg blander Natusan Holiday Skin bodylotion med vanlig bodylotion så jeg har litt kontroll og ikke blir neger før jeg vet ordet av det. Men så er jeg ikke ute etter å bli brun heller, bare litt mindre blek... bli kvitt de lyseblå/melkehvite leggene
JuliLinda Skrevet 24. januar 2007 #8 Skrevet 24. januar 2007 Selvbruningskrem er et veldiig greit alternativ for å friske litt opp på fargen. Det som er viktig å gjøre i forkant er å peele (skrubbe) huden først, da vil man få en jevnere farge og den vil holde lengre, men noe lengre enn 5-7 dager vil det nok ikke holde. St. topez er som tidligere nevnt en av de beste selvbruningskremene, men husk å bruk hansker. Vær også obs på at man får nokså god farge med det samme.
MillaMia Skrevet 24. januar 2007 #9 Skrevet 24. januar 2007 Den absolutt beste på markedet er St. Tropez. Du får kjøpt den i hudpleiesalonger. Hudpleieren gi deg tips om hvordan den gir best resultat.
klompen min<3 Skrevet 24. januar 2007 #10 Skrevet 24. januar 2007 noen som har erfaring med Dove summerglow? Det er visst både bodylotion og selbruningskrem i den... Kan man bruke denne når man er gravid?står ingenting på flaska..
lillebolla -høygravid- Skrevet 24. januar 2007 #11 Skrevet 24. januar 2007 Hei.. Bruker Dove Summerglow, og er kjempefornøyd... Synes det blir en fin og naturlig farge av den =)
tina 79:) Skrevet 25. januar 2007 #12 Skrevet 25. januar 2007 Hei! To viktige ting uansett selvbruningskremtype: Kjøp den lyseste tonen på vinteren! De mørkere tonene har en tendens til å se litt oransje ut sammen med alle de andre vinterbleke nordmennene på veien! Ta litt bodylotion på albuer, knær og andre steder du er spesielt tør, fordi da mettes huden på forhånd, og selvbruningskremen trekker ikke inn og blir oransje på de stedene der huden "rynker" seg når du står! Husk også på å vaske hendene godt etter at du er ferdig! Jeg kjøper Estee Lauders selvbruningskremer både til ansikt og kropp, de er veldig tyntflytende og lette å få jevne. De finnes også i ulike toner. Ellers så har jeg hørt fra svigerinnene mine at de bodylotionene til dove og L´oreal som gradvis bygger farge, er helt supre om vinteren. Man får bare en fin tone på huden. Skal i bryllup i mars, og da skal jeg spraye meg i kabinett!
klompen min<3 Skrevet 25. januar 2007 #13 Skrevet 25. januar 2007 Takk for svar:) Jeg lurer på om det er bra å bruke Dove summerglow når man er gravid..siden det ikke står noe på flaska..?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå