Gå til innhold

Angående bukmuskelen hos oss damer etter fødsel....

Anbefalte innlegg

Skrevet

har hørt man skal være veldig forsiktig med å trene magen hvis bukmuskelen ikke har kommet sammen etter fødselen. hvordan vet man dette? leste på en side her at det var ei som hadde et "opprom" på 2 cm. vises dette på magen? er kanskje litt teit jeg nå, men jeg har lyst til å trene igjen og er redd for at jeg kan skade meg selv

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Man kan fint trene magen rett etter fødsel,men unngå vanlige sit-ups. Tren skrå magemuskler(vri deg med høyre albu mot venstre kne og motsatt), du kan trene planken, anbefaler deg da å starte med knærne i bakke, hvil på albuene, og "sug" magen inn og hold i 10 sek. Øk intervallene etterhvert.

Du kan også ligge på rygg med bøyde knær, og tenke at du trekker navlen inn mot ryggraden, holde noen sekunder og rolig slippe taket. Dersom du samtidig prøver å trekke bekkenbunnen "oppover" i kroppen,så får du super bekkenbunnstrening samtidig.

Hilsen SATS m/baby instruktør (med engen baby:))

Skrevet

Ja, at det rolig den første tiden med slike øvelser hun over her anbefaler. Og angående hvordan man vet om de er sammen igjen: jeg fikk beskjed at man kan kjenne det selv. Om man ligger på gulvet og halvveis setter seg opp, så kan man kjenne på mellomrommet mellom sidene av magen,, Om du skjønner? det skal vel være litt mellomrom der, men ikke så mye. Og det tar en del uker etter fødsel før de går sammen. Men etter en stund når du tror de er sammen igjen kan man begynne forsiktig med vanlige sit-ups også. Men ikke begynn for tidlig:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...