Gå til innhold

Eget rom?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Min baby på 6 uker "bråker" veldig når han sover. Derfor synes jeg det er veldig vanskelig å sove godt på samme rom som han. Våkner veldig lett av at han knuffer og stønner og vrir seg uten at han egentlig er våken.

 

kvier meg imidlertid for legge han på eget rom for jeg vil jo gjerne sjekke at han har det bra. og det hjelper ikke stort på søvnen hvis jeg må fly fra soverom til soverom hele natta...

 

Er det noen her som har sine små på eget rom? mitt alternativ er i såfall et rom som ligger rett ved siden av, så jeg vil uansett høre han hvis han trenger meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikkje erfaring sjøl, men svigerinna mi og mannen la veslingen sin på eget rom når han va to uke (sjøl syns eg det e alt for tidlig, men det e no ikkje poenget ;) ). De har det som deg - på rommet ved siden av. De har dørene åpne og høre han om det e nåkke. Det har stort sett funka fint for de, men det e slitsomt no som han drive å våkna ørten ganga for natta (han e 5,5mnd) osv...men det går jaffal an og det kan nok kanskje fungere bra for deg når du har det som du har det!?

Lykke til uansett :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

babyen sov på vårt rom de første 14 dagene.. etter d har hu sovet på eget rom og eg syns d fungere veldig fint.. har døra hennes oppe og eg høre d når hu e våken men våkne ikke av hver minste bevegelse hu gjør. så slippe våre lyder å forstyrre henne også.. (eg sove urolig). eg syns d e helt topp å ha d sånn. e å sjekke når vi legge oss og ellers hvis eg våkne... nå sove hu hele nettene og d e skjønt.. hu e 6 uker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mia er nå 6 uker og jeg flyttet henne til eget rom på søndag. Rommet er vegg i vegg med vårt og det fungerer kjempebra! Jeg har på babycall og hører når hun skriker, men ikke alle de andre smatte og knirkelydene. Jeg sover så godt som bare det og det gjør også Mia! Jeg syns det var litt skummelt første natten, men det går så bra at det er der hun skal sove fra nå av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår gutt bråker også mye i søvne. Vi har dessverre bare et soverom, så det er ikke et alternativ å legge han på eget rom. Så vi sover med ørepropper, vi. Det fungerer også veldig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har sovet på eget rom fra han var en uke, rom rett over gangen og med babycall.

Både han og vi sover bedre.

Og lettere for meg å amme, for der har jeg stol, var mer knot å sitte i senga syntes jeg. Foretrekker å sitte å amme, er jeg zombitrøtt klarer jeg ikke å følge med på noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde vi hatt et rom hadde vi definitivt lagt ham der nå (7 uker) men er kanskje mer avslappet som annengangsmamma.

Men snuppa ventet vi til hun var 5 mndr, og da lå vi og vekket hverandre hele natta - gikk SÅ fint å flyte henne over, skulle gjort det mye før.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...