hemmeligvemmelig Skrevet 24. januar 2007 #1 Skrevet 24. januar 2007 Altså. Jeg vil jo helst at han aldri skal sutte på tommelen sin, men nå blir jeg snart gal! Dette skjer gjerne kl 4 om natten: Baby: sutre sutre Jeg: dytte inn smokk Baby: mmmMmmmMMmmMM 5 min etterpå Baby: "Hm, nei jeg vil heller se om jeg kan få fingern i munn"... *røske ut smokk, lete etter hånd* *sutre sutre, jeg får ikke fingern i munn!* Jeg: dytte inn smokk Baby: "Nei jeg vil ikke ha smokk, jeg vil ha fingern i munn men får ikke til!" *hyle, røske ut smokk, lete etter hånd* Makan.
hemmeligvemmelig Skrevet 24. januar 2007 Forfatter #3 Skrevet 24. januar 2007 hmm 10,5 uker... har ikke heeeelt kontroll på kroppsdelene sine kan man si Men kan han ikke nøye seg med smokken da? Gah! hehe han er søt da!
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2007 #4 Skrevet 24. januar 2007 Hei! Jeg har en jente på 3mnd og jeg lar hun sutte på tommelen.. (nekter plent og ta smokk) Hun trives mye mer med det merker jeg..Kan ligge og kose seg i sengen alene og til slutt sovner hun... jeg suttet selv på totten så kanskje det er arvelig. Men det er ikke noe verre og avvenne totten enn smokk tror jeg.. dessuten så er det bare en kos han kommer til og han når han skal sove o.l. og ikke sånn som med smokk jeg ser endel barn går rundt med til en hver tid....
Mamma'n til Kaisa og Simon:) Skrevet 24. januar 2007 #5 Skrevet 24. januar 2007 Vår lillegutt vil ikke ha smokk... greit når han er heeeelt rolig og slapper av, men da trenger han jo ikke smokken egentli da...hehe... men om man prøver å gi han den når han gråter, da blir han bare mer hysterisk... tunga dytter og han styrer på nå har han funnet hånda si da... putter ikke tommelen inn, men sutter på hele hånda...hehe... søte gutten han er 10 1/2 uke
Cilla m Neo;) Skrevet 24. januar 2007 #6 Skrevet 24. januar 2007 smokken er best!!!! du kan liksom ikke bare kaste tommelen når du vil at barnet skal slutte, hihi...datteren til veninna mi er 9 år og totter ennå, ikke så sjarmerende synes jeg
hemmeligvemmelig Skrevet 24. januar 2007 Forfatter #7 Skrevet 24. januar 2007 Akkurat! Ikke er tommelen bra for tennene heller, og den er verre en smokken!
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2007 #8 Skrevet 24. januar 2007 venninna mi er 23 år og plages enda med at totten smyger seg inne på natterstider uten at hun er kla over det! i tillegg var det er marerit når hun skulle overnatte til venninner da hun var yngre! det var jo flaut at totten kom inn i munnen når hun skulle sove! smokken kan en bare klippe av når en vil! dessuten er smokkene mer tannvennlige=)
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2007 #9 Skrevet 24. januar 2007 Fikk vite av min tannlege at barnet bør IKKE lære seg til å bruke tommelen,det var mye verre en smokk. Og som de andre sier, en smokk kan du kaste når du vil/mener det er tid for å slutte med smokk, tommelen derimot..........
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2007 #10 Skrevet 24. januar 2007 Sutt og tommel er like bra! Har erfaring med begge deler. Tennene tar ikke skade av det. Men tror det er lettere å slutte med sutt enn tommel....
hemmeligvemmelig Skrevet 24. januar 2007 Forfatter #11 Skrevet 24. januar 2007 Tommel er veldig mye verre enn en smokk med tanke på tennene Større risiko for for eksempel kryssbitt ved tommel.
Herkules Skrevet 24. januar 2007 #12 Skrevet 24. januar 2007 Gutten min bruker ikke smokk sutter på hendene. Jeg sutta på tommelen og det kan man ikke se på tennene mine Vet det kan skade det kan jo også smokken Har ikke savnet smokk her i allefall
hemmeligvemmelig Skrevet 24. januar 2007 Forfatter #13 Skrevet 24. januar 2007 Hvis prinsen vår vil sutte på hånden sin, så er det jo ikke så mye å gjøre med det da.. vi hører jo plutselig noen utrolig høye slafselyder fra sengen hans, da har han fått hånden i munnen.. hihi kjempesøt en kveld lå han og suttet på lillefingeren sin.. men vi dytter inn smokken i stedet så lenge det går da
#Troika# Skrevet 24. januar 2007 #14 Skrevet 24. januar 2007 Det hjelper lite å si at tommel er verre enn smokke, for har ungen bestemt seg for totten, så kan vi ikke gjøre noe med det. da får man heller se positivt på det. Man slipper å lete etter smokk om natta Har tre jenter og ALLE har tottet/totter ennå. Har prøvd hardt med smokke, men det går ikke med tvang. Må like det.
trebarnsmamma? Skrevet 24. januar 2007 #15 Skrevet 24. januar 2007 Min bestevenninne tottet på natten til hun var 12 år... Det er jo litt kjipt - jeg smokket lenge, men mamma og pappa kastet smokken brutalt da jeg var nærmere 5 år - og no more smokking etter det gitt! Så det ER lettere å få et barn til å slutte med smokk enn med tott. Dessuten, jeg trengte aldri regulering, mens bestevenninnen min trengte både regulering og bøyle over flere år.
-Dobergirl- Skrevet 24. januar 2007 #16 Skrevet 24. januar 2007 Hva med å bruke gonegl på tommelen når den tid kommer? Med lille søstren min gjorde mamman min det,men på smokken da... "sa at nå er du Xår så nå er du for gammel til å bruke smokk,da smaker den bare æsj.... Så på kvelden på bursdagen hennes så skulle ho ta smokken sin,men den smakte æsj-ble litt sutring men gikk veldig bra...men ville kjøpe ny dagen etter-gjorde det,fortet seg å smøre på en dråpe Gonegl... Så tok ho poenget og var stolt at hun var blitt så stor jente... MEN!husker faktisk ikke hvor gammel hun var,gidder ikke å ringe å spørre mamma nå...hehe vet ikke jeg,om det er noen bra ide å gjøre det sånn men mamman min gjorde ihvertfall det med min lille søster... Over til Snuppa mi,hun bruker kun tommelen og koser seg såååå ille med den.Jeg har gitt henne smokk men tar den bare vis ho er i godt humør.Men da mister jeg jo mye kontakten synes jeg hun får jo ikke "snakket,ledd og smilt ordentlig med den i munnen-så jeg er bare gla hun tar tommelen jeg.. Og at det er farlig/værre...nja,har egentlig ikke trua jeg for da hadde gått flere rundt med regulering og sjeve tenner ol...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå