Gå til innhold

Vet dere når dere hadde sex i forhold til EL?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg tok tempen for å finne EL, og ble gravid i den syklusen jeg tempet første gang......men tempen viste at vi hadde sex tre dager før og dagen før EL. Det var mest viktig for meg at jeg ble gravid, kjønn uvesentlig i denne omgang! Derfor bestemte vi oss for ikke å vite kjønnet, men etter teorien skulle det være like stor sjanse for begge deler.....får heller oppdatere deg når barnet kommer til verden!

Ja, jeg tror at det er noe i teorien, men man kan jo aldri være sikker. Har et vennepar som brukte ladycomp for å prøve å få jente (de hadde gutt fra før), og det funket!

Hei og takk for svar!

Er ladycomp og babycomp det samme?

I følge babycomp så blir det jente ved/på/ under EL jente og før EL gutt!

Skal visst være at det blir vanskeligere for guttesæden å komme seg fram i alt slimet!

Helt motsatt av andre teorier!

Men den blir jo brukt til å lage jenter så, det er nok noe i det også?

Ikke lett å bli klok på dette her, det er nok mye tilfeldigheter også !

Man kan jo ikke vite sikkert at det funket, for man vet jo ikke om det ville blitt det samme uansett.

På klinikkene hvor single og lesbiske insemineres streber man etter å komme til beste tidspunkt for inseminering uansett.

Nå har den ene klinikken produsert 1016 barn, 530 gutter og 486 piker.

Dvs 52% gutter, 48% jenter.

Jeg ville tro at forskjellene var større dersom denne teorien var riktig etter som man inseminerer 12-24 timer etter at EL test slår ut (og man må teste 2 g i døgnet)

Hei igjen,

jeg surret visst litt ang ladycomp og babycomp! Det er selvsagt babycomp som brukes til å forsøke å få et bestemt kjønn, mens ladycomp kan benyttes som prevensjon og/eller middel til å finne ut når man er mest fertil. Ladycomp kan visstnok oppgraderes til babycomp!! Er ikke så kjent med disse selv.

Som forrige innlegger påpeker kan man jo aldri vite sikkert uansett! Man må lage ganske mange barn til å lage en pålitelig statistikk :-) Moralen er vel at man må ta til takke med det man får.......og skylde på mannen ;-)

Annonse

Jeg vet at jente-sæd svømmer seinere enn gutte-sæd. Derfor "bør" man ha sex noen dager FØR el for å få jente, og sex rett PÅ el for å få gutt.

Jentesæd svømmer seinere, men lever lenger, mens guttesæd svømmer fortere, men lever kortere.

Siste setning skal visstnok være fakta, men man diskuterer veldig om det går an å planlegge det i praksis.

Jeg fikk det til da jeg fikk min sønn. Vi hadde masse sex rett rundt el, og det ble gutt, men dette kan selvsagt være helt tilfeldig! (vi brukte ikke el-tester, men jeg har vondt ved el, så jeg vet når den er)

8-D

Vi prøvde en stund og fikk først full klaff da vi hadde samleie noen dager før EL (da skjedde det på første forsøk). Før det var vi mest opptatt av de dagene jeg hadde EL. Det der med at du får gutt hvis ditt eller jente hvis datt tror jeg er noe stort tull, beklager. Vi venter gutt, så på oss stemmer det ikke.

http://www.bryllup.dk/option,com_womancalendar/Itemid,220.html.com

Rull ned og tast inn dine data på menstruasjonskalender så får du se hva de mener er statistiske sjanser for å få jente hhv gutt til hvilken tid.

Men selv syns jeg det er bare tull å jakte etter det ene eller det andre med mindre man har 5 av det ene fra før :-)

Annonse

Jeg har fått vite at jeg venter en gutt, og tror at jeg hadde sex noen dager før EL (vet ikke helt nøyaktig når EL var) Har også en gutt fra før, men da vi ble gravide da hadde vi sex også på El tror jeg... Vet ikke hva jeg tror om det går an å "time" det, tror vet egentlig at det er litt overtro i det. Naturen styrer dette selv :-)

Håper du venter en jente, da, skjønner godt at det kan være gøy å oppleve det når du har 3 gutter- ikke dermed sagt at ikke en gutt til vil bli like høyt elsket :-)

Jeg brukte el-tester men de slo ikke ut. Så tempet jeg, og da ser en jo i alle fall i ettertid at en har hatt el. Selv om gynekologen min påsto jeg ikke hadde eggløsning, så må jeg jo ha hatt det. Så vi hadde sex på el-dagen, og det hadde passet bra med gutt for vi har 2 gutter og 3 jenter fra før. Det passer med el den dagen jeg tror, sånn i forhold til målene på ul.

Ifølge den danske siden skal jeg vente en gutt :) Har 2 jenter fra før.

Vi hadde sex akkurat rundt el, brukte ikke el test, men jeg kjenner godt når jeg har el.

Kjønn er likevel underordnet, viktisgste er at ting går bra og at barnet er friskt!

Ser de kjønn på ul i uke 18 så får de lov å fortelle, men det gjør ikke noe om det ikke går å se.

• 1 måned senere...

Vi hadde sex både et par dager før og etter EL.. Tok ingen tester som påviste EL, kjenner kroppen min så godt at jeg følte det ikke var nødvendig. Og yess - det satt på første forsøk.

Nå er jeg i uke 32 og venter gutt nr 2 i begynnelsen av mai. :-)

• 4 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...