Gjest Skrevet 24. januar 2007 #1 Skrevet 24. januar 2007 han er 5 måneder og får mer enn nok mat på dagtid. både melk (mme) og fast føde.. så våkner han mellom 04-0530 og vil ha mat.. men han spiser ikke så vanvittig mye, derfor tror jeg kanskje man kunne tatt en avvenning på han etterhvert.. men gjorde ikke dette med førstemann, så vet ikke hvordan vi går til veie..
♥ Snøblomst ♥ Skrevet 24. januar 2007 #2 Skrevet 24. januar 2007 Vi bestemte oss for å ta det natten da han fyllte 6 mnd. Her var det pappaen som gjorde det siden jeg var midt i eksamen. Avtalte at han skulle gå inn å trøste og gi smokk da han våknet. Dersom han ikke ville gi seg og ble fortvilet, var vi enige om at han skulle taes opp, trøstes og legges ned igjen. Dersom han likevel ikke ville roe seg skulle han tilby vann på flaske som siste utvei. Det gikk MYE lettere enn forventet: 1. natt: Våknet, sutrer 30 min og sovnet igjen. 2. natt: Våknet, sutret 20 min og sovnet igjen. 3. natt: nattmaten var glemt og har vært det siden ) Er nå 10 mnd. Lykke til da!!
Gjest Skrevet 24. januar 2007 #3 Skrevet 24. januar 2007 tusen takk:-)) det var et oppmuntrende svar!! håper vi får det like greit. ser det enn noen uker til, og så får vi bare hoppe i det:-) andre med erfaringer ang dette?
Molait Skrevet 24. januar 2007 #4 Skrevet 24. januar 2007 nopp, men tenker samme som deg. Snart..snart..så skal jeg få sove en natt:) Min spiser 3 ganger han. fra kl 20-07. snittpå hver 3 time. Men spiser faktisk ikke så mye pr.gang. Fikk flaske en natt (mor pilsa..hehe) og drakk bare rundt 100ml. Er ikke så mye det for en på 4-5 mnd? Min er 5 mnd i dag:) Håper det går seg til av seg selv. siste nattmåltidet til storebroren avvente jeg ved 8 mnd. 6 mnd er kanskje grei tid? humm
Gjest Skrevet 24. januar 2007 #5 Skrevet 24. januar 2007 sex måneder er maks her! det er også ufarlig da siden de strengt tatt ikke skal trenge det da.. han har begynt med nattmat siste måneden , og det hjelper ikke med fast føde om dagem. frem til han var 4 mån sov han til 6-7, spiste og sov to timer til. det forandret seg etter 4 mån dagen og nå spiser han hver natt og har et par oppvåk i tillegg.. huff.. sliten av slikt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå