ღZalina med Robin og Isabelleღ Skrevet 24. januar 2007 #1 Del Skrevet 24. januar 2007 Jeh ble satt i gang men nr 1 pga svangerskapsforgiftning.. og riene bare haglet inn da jeg ble satt på drypp. fikk full åpning på 1 time fra 2 cm.. følte det gikk veldig fort. Nå er jeg gravid med nr 2 og lurer veldig på hvordan fødselen blir. om jeg ikke får noen komplikasjoner..denne gang vil jo dette gå som normalt.. Lurer på om jeg da kommer til å bruke lengre tid? Noen som er blitt satt i gang med nr 1 og født normalt med nr 2 hvor lang tid brukte dere ved begge fødslene? Stor klem.. takk for alle svar Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7923444-ble-satt-i-gang-med-f%C3%B8ste-brukte-6-timer-kan-man-bruke-mer-da-med-nr-2-f%C3%B8de-normalt/
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2007 #2 Del Skrevet 24. januar 2007 Heihei. Jeg ble satt igang med nr 1 og fødte normalt med nr 2 og kan bare si at de to fødslene var omtrent identiske, tok ca like lang tid de ulike fasene. Så det kan hende at du må regne med at det blir en ganske lik fødsel denne gangen også. Mine fødsler tok ca 3.5 timer hver og gikk ganske raskt. Man hører jo også om de som er satt igang som bruker laaang tid så jeg tror nok at en igangsatt fødsel er like"naturlig" som en normal. Kanskje med litt ulikheter, men jeg tror igangsatte gjenspeiler hvordan kroppen fungerer. Det er jo det samme hormonet, oxytocin, som gjør at en fødsel starter uansett om det er naturlig eller igangsatt og hvordan kroppen reagerer vil jo være stort sett det samme og det er tilført eller ikke... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7923444-ble-satt-i-gang-med-f%C3%B8ste-brukte-6-timer-kan-man-bruke-mer-da-med-nr-2-f%C3%B8de-normalt/#findComment-7924206
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå