Gå til innhold

sitter her og venter på baby'n :D

Anbefalte innlegg

Jeg har vel ikke vært av de ivrigste til å skrive nye innlegg her inne, men jeg har vært flittig til å lese mye av det dere andre har skrevet. Nå er det iallefall min tur til å sitte å vente på at babyen skal komme til verden. Jeg har termin den 28 januar. Var på kontroll på sykehuset sist torsdag, da fikk jeg beskjed om at babyen antakeligvis er ca 4200 Gram. Nå har han sikkert vokst seg enda større, og jeg lurer fælt på om jeg kommer til å merke stor forskjell på å føde en baby som et så stor, i forhold til mitt forrige barn som var et kilo mindre? Siden det er en uke siden babyen var 4200, så har han sikkert vokst seg enda større nå. Hjelp! Er litt usikker på om jeg har lyst til å føde akkurat nå, kjenner jeg blir grepet av litt panikk. Noen som kjenner seg igjen?

Skal på sykehuset igjen i morgen, da skal de vurdere om de skal sette igang fødselen. Så går jeg her og venter da, og tenker litt på dere andre som også har termin i januar. Ganske rart egentlig, at man snart skal sitte med et helt nytt lite menneske i armene igjen :D

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7923335-sitter-her-og-venter-p%C3%A5-babyn-d/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er som deg - har mest lest innleggene på denne siden:) Har termin på fredag, og har vært veldig fornøyd med det, men nå kjenner jeg at spenningen begynner å bygge seg opp. Jeg fødte også en liten 3-kilos forrige gang - og det gikk veldig greit. Men hun kom 11 dager før termin. Nå ser det ut til at jeg skal gå over - og magen er stoooor. Hvorfor var du på kontroll på sykehuset? Tok de UL siden de kunne anslå vekten såpass nøyaktig? Kanskje like greit å ikke hva knotten veier så jeg ikke får panikk.. Ut må han jo. Huff:) Jeg glede-gruer meg:)

Min jm sa til meg at det er hodet og skuldrene som er "værst" å få ut og de delene legger ikke på seg. Hun sa at vekten ikke spilte så stor rolle for smertene som en skulle tro, da det er hode str. det kommer mest an på. Selvfølgelig er det jo mer baby å klemme ut når det er noen kg større, men.....det var iallefall det min jm sa til meg.

hei lim-26.jan. Skjønner godt at spenningen bygger seg opp hos deg, det blir litt sånn at man hele tiden går å kjenner etter tegn som kan tyde på at noe er på gang. Jeg fødte også 11 dager før termin sist gang :D og jeg må innnrømme at jeg håpet jeg skulle gjøre det denne gangen også. Er magen din større nå en sist synes du?

Magen min er MYE STØRRE nå en sist. Jeg ble sendt på UL fordi jordmor målte symfyse -fundus til 42, og det sprengte faktisk kurven på det der skjemaet vi gravide får. Derfor ble det UL. Det er vel også en del ekstra fostervann. hmmm... spennende uansett. Men det er jo som du sier, ut må han jo. :D

Har du ellers hatt et greit SF mål??? jeg spør siden du synes magen din er stor

Hei Tinderella:) SF-målet er ikke mye større enn forrige gang, men den er mye spissere og sånn rett-frem mage. JM synes det derfor var vanskelig å måle, men jeg landet på det øverste grønne området ihvertfall.. Satser på stor morkake og mye forstervann:) Han sparker godt fra seg inni magen, så han må vel ha litt plass.. Ellers tror jeg på det mimmi sier om hodet og skuldre. Min første hadde lite hode (31 cm), men hodet vokser jo det som alt annet.. Lurer på om jeg skal få kjøpt meg sånne bringebærkapsler snart. Trodde ikke jeg ville ty til sånne drastiske tiltak, men kjenner at jeg begynner å bli utålmodig;) På den annen side hadde det jo vært ok om han kom i februar, siden storesøster har bursdag i januar... Lykke til til oss:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...