Gå til innhold

Positiv test etter 30 min??

Anbefalte innlegg

Dette gjelder ikke meg altså:-))

Ei venninne av meg ventet mens på fre. På mandag testet hun negativt, og den forble negativ...

I dag testet hun igjen, den viste negativt, hun la den fra seg. Og etter 30 min gikk hun for å kaste den. Da viste den en svak,svak strek....

Tror dere hun er gravid?? Jeg håper jo det jeg da..

Sist hun var gravid testet hun ikke positivt før i uke 7-8.

Har ingen erfaring selv på det området siden mine viste positivt med en gang, og det på dagen for og dagen før IKM.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7923010-positiv-test-etter-30-min/
Del på andre sider

Fortsetter under...

det kan jo hende,ville tatt en test om en uke,da burde jo kroppen produsert nok hcg til at den vil gi en svak strek innen 10 min hvertfall...men viss hun er over ikm så kan hun dra til legen å ta blodprøve,de finner det lettere på den måten,for noen skiller hcg ut i urinen litt senere enn vanlig. eksen til onkelen min fikk ikke hcg i urinen gjenom hele svangerskapet...så viss den ikke blir positiv og mensen ikke viser seg ville jeg bedt henne gå til lege så hun får bekreftet eller avkreftet det.

vi får håpe hun er da =)

De testene jeg har tatt har alltid spesifisert at man ikke skal tolke testresultatet etter 10 minutter har gått.

Negative tester kan nemlig endre seg til falskt positive, i det virkestoffene i testen begynner å brytes ned, etc.

Det utelukker jo ikke at hun er gravid, men jeg hadde ikke stolt på den testen der. Heller ventet litt og tatt en ny om det ble nødvendig, eller gått til legen og sjekka det der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...