Anonym bruker Skrevet 24. januar 2007 #1 Skrevet 24. januar 2007 Min bare hyler. Altså han gråter ikke. Er alltid blid, og ler masse. Men "snakker " ikke noe. Sier ikke mamma eller pappa eller liknende. Men hyler eller roper derimot som sagt masse. Jeg leser og synger for, og prater med han, men ikke konstant. Om vi er ute å triller er det ikke alltid jeg prater hele tiden for eksempel. Dessuten sover han mye (ca 16-17 timer) og ser ca en halvtime på TV hver dag. Fikk liksom en litt spydig kommentar fra HS sist om at han ikke "snakker" enda. Hva burde jeg gjøre annerledes?
Dolla&Heidi&spire Skrevet 24. januar 2007 #2 Skrevet 24. januar 2007 Jeg vet ikke helt hva du burde gjøer annerleder, kanskje prate mye m barned ditt, men det antar jeg at du gjør allerede. jenta mi er 9 mnd. Hun skravler mye, lager masse rare "ord" og lyder. Det har hun gjort hele veien. Da hun var ca 7,5 mnd begynte hun å så mamamama og papapapa til meg og pappaen sin.
Gjest Skrevet 24. januar 2007 #4 Skrevet 24. januar 2007 Han skravler mye, men blir jo ikke noen ord. Han sier ja, ja, ja, ja, ja hele dagen også sier han pappa. Når han sier pappa, så hvisker han men hører tydelig at han sier pappa. Når han sier ja, så går det i ett: jajajajajajajajajaja samtidig som han rister på hodet : ) Ville ikke vært bekymret, jeg er ikke det. Prater mye med han, så det kommer nok etter hvert. Snart 9 mnd.
Gjest Skrevet 24. januar 2007 #5 Skrevet 24. januar 2007 Jenta mi er 9 mnd og seier ordet mamma, men om det er bevist veit eg ikkje. Det meste er nok mamma.. Ellers sitter ho no å skravler og roper om ein annen. Høyres ut som om ho seier ordet dadda. Er kjempe kos å høyre på!! Når eg legg ho, og går ut i stua, er det lett å høyre når ho begynner å rope på meg, høyrer det i tonefallet. Er så søtt at!!
Lenemamma`n Skrevet 24. januar 2007 #6 Skrevet 24. januar 2007 Har fått mange halv-spydige kommentarer fra helsesøster jeg,men valgte å lukke ørene... Det kommer nok tidsnok skal du se... Jenta mi er 9 mnder imorgen,og hun sier mamma,pappa,hei,oi og dadet(Kanskje hadet! Hun sier det når vi vinker) Men hun har ikke begynt å reist seg enda,som jeg ser mange andre gjør rundt denne tiden Alt til sin tid mener jeg.. Ingen er like. Lykke til videre,og stol på at du gjør det som er best for babyen DIN!
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2007 #7 Skrevet 24. januar 2007 9 mnd og sier mamma og pappa og "ade" (hadet) og vinker. Men han babler mye ja. Men fetteren er snart 2 år og har ingen ord. Det er så forskjellig og det er for tidlig å bekymre seg for det når han er så liten. Du gjør alt riktig, bare kos deg!!!
monztah Skrevet 24. januar 2007 #8 Skrevet 24. januar 2007 Jenta vår på 8 måneder snakker i hvert fall ikke, er faktisk ganske stillferdig av seg. Hun kan både skrike og pludre og snakke litt for seg selv, men sier ikke så mye egentlig. Særlig når vi er hos andre, eller har bersøk, virker hun litt for opptatt av alt det "nye" for å prate/pludre. Vi prater mye med henne så jeg tror ikke det må bety noe. Kommer sikkert tidsnok! Jeg pleier forresten ikke heller å prate da vi er ute og triller, for da skal hun som oftest sove...
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2007 #9 Skrevet 24. januar 2007 Jenta mi på 8mnd skravler med seg selv hele tiden. Leker med ordene og svarer mamma. Herlig! Hun sier faktisk mamma men ikke pappa eller noe annet enda da..
Mathoka Skrevet 25. januar 2007 #11 Skrevet 25. januar 2007 Lillegutt på 9 mnd sier mamamamama, papapapapa og i går sa han "uss" mens han så på pus...to ganger...vet ikke om det var bevisst jeg, men vi snakker jo ofte om pus da, og han er veldig begeistret for pus...Ellers går det i hyling, synging (baaaaaaaa) og mye andre rare lyder... Ta det som det kommer, drit i hs, de må få utvikle seg i sitt eget tempo...noen er tidlig ute motorisk, andre språklig...
AnonymeAnine Skrevet 25. januar 2007 #12 Skrevet 25. januar 2007 Høres ut som om du stimulerer ham bra. Barn er jo forskjellig på alle mulige måter så bablingen kommer nok tidsnok. Han klarer jo tydeligvis å formidle humøret (jf hyling:)). Jeg ville for sikkerhets skyld sjekket hørselen hans, men mest sannsynlig så er han en som observerer:-))
Gjest Skrevet 25. januar 2007 #13 Skrevet 25. januar 2007 Hun sier : mamma pappa Ba (balder hunden vår) Pu (pusene) Se Tittit Hun er snart 9 mnd .... ingen barn er forskjellig plutselig så snakker han
katty Skrevet 25. januar 2007 #14 Skrevet 25. januar 2007 Jenta mi er 8 mnd og sier pappa, mamma, se og hei hei
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 25. januar 2007 #15 Skrevet 25. januar 2007 Jenta mi på 9 mnd sier mamma og dadda Vet ikke hvor bevisst det er, da!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå