Gå til innhold

sukker i urinen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

var hos legen i går og hadde da sukker i urinen. skal inn i morra igjen å ta ny prøve. er det bare svangerskapsdiabetes det er snakk om, eller kan det være andre ting også? noen andre som har hatt sukker i urinen eller sv.diabetes? hvor farlig er dette? må jo si jeg er litt nervøs...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det e ingen vits å ta sorgene på forskudd!!! Ikke vær redd!! Dette skjedde meg:

Jeg hadde også sukker i urinen på fredag, tok ny prøve på mandag som viste det samme....ble litt skeptisk og dro til legen. (de første var hos jordmor) Der tok de en blodprøve og blodsukkeret mitt var på 4,3. viss det kommer over 11 etter et vanlig kosthold kan det være fare for diabetes, eller svangerskapsdiabetes. Sukker i urinen kan komme fra det du spiste dagen før du tok prøven også!

Svangerskapsdiabetes gjør at du bør holde deg unna sukker og for mye søtt fordi den lille i magen ofte blir bamsemums viss man får det, altså det blir en stor baby.

Legen forklarte meg at når man er gravid øker presset i bukhulen (selvfølgelig) og dermed også presset på nyrene. Nyrene fungerer som et filter som skal filtrere ut sukker og denslags, når presset øker kan større molekyler,som sukker, presse seg gjennom og vises på urinprøven.

Hvis du ved neste prøve også tester positivt på sukker må du kanskje inn å ta en to timer lang sukkertest. da måler de blodsukker før og etter at du har drukket masse sukkervann for å finne ut om kroppen din ikke klarer å bryte ned sukkeret godt nok! Men siden du skal ha barn i Mars skal du se at det bare er presset på nyrene som har gitt litt utslag!

Dette ble laaaangt, men håper du ble litt roligere av det!! :o)

Mest sannsynlig er det overhode ingenting!!!

Skrevet

Hei

Dette skjedde meg også, og jeg ble veldig nervøs. Tok en blodprøve som viste seg å være helt fin. Ikke ta sorgene på forskudd. Er ikke sikkert det er noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...