Gå til innhold

Leander er kommet

Anbefalte innlegg

Lille Leander meldte sin ankomst den 16.januar, tre dager på overtid.

Vannet gikk halv fem på morgenen og jeg ringte føden. Der fikk jeg beskjed at jeg behøvde ikke komme før klokken var 9.

Da vi var ferdig med registreringen var riene blitt mer regelmessige og jm syntes vi kunne ta oss entur og komme tilbake senest to timer senere. Dette gjorde vi, og da klokken ble halv tolv holdt jeg ikke ut mer.

Da vi ankom Ullevål måtte vi vente endel, fordi brannalarmen hadde gått på hotellet så alle de som hadde blitt sent over dit måtte tilbake til føden. Klokken ble halv ett før vi fikk et rom. Både den blivende far og bestemor var med på fødselen.

Timene sneglet seg avgårde, og jeg var flittig bruker av lystgassen.

Da klokken ble 17.35 så Leander dagens lys. Og han var ganske mye større enn forespeilet. Jeg fikk beskjed på kontroll av fastlegen min at det er jo ikke noe stort barn du bærer, maks 2500 til 3000.

Jordmoren som tok han imot fikk sjokk, for hun hadde heller ikke trodd at den lille magen min skjulte en stor gutt på 3816g og 50 cm lang.

han la til og med på seg nesten 100 g på sykehuset, så det er jo et tegn på at den lille gutten vår er sterk og sunn.

Selve fødselen er det vondeste jeg har vært med på, men det er merklig, da han var ute var det akkurat som om noen hadde trykket på en knapp og det fantes ikke vondt lenger ;O)

Nå har vi vært hjemme i nesten en uke og begynner å bli kjent med det lille vidunderet vårt.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7922554-leander-er-kommet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...