Gå til innhold

November: Skurv i hodebunnen.


guttebebis 08.11

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

de sier man skal ha godt med olje i vannet og bruke en myk børste og gre forsiktig etter at oljen har mykt opp litt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten vår hadde masse skurv i hodebunnen. Det vi gjorde først var å smøre hodet inn med olje (vanlig matolje), så lot vi det være i noen timer. Tok på en babylue, så det ikke skulle grises til overalt. Etterpå tok vi det forsiktig bort med en kam. Dette hjalp i begynnelsen, men etterhvert gikk ikke skurven bort. Da ble vi anbefalt en olje fra apoteket, som inneholdt en syre jeg ikke husker navnet på. Vi brukte den, og den var skikkelig effektiv! Skurvet forsvant med en gang, det gjorde forresten håret også, hehe:-) Kan hende håret hadde forsvunnet uansett da, at det bare var tilfeldig at han mistet mye hår akkurat rundt skurv-perioden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøp Salisylolje på apoteket, funker kjempe bra. Med det går også fint med vanlig babyolje. Man må nok gjennom flere behandlinger for å bli kvitt det hvis babyen har mye. Gutten min har hatt kjempe masse. Måtte lkippe vekk allt håret hans og har vært gjennom mange behandlinger, men nå er han kjempe fin. Nå som han ikke har hår, passer jeg på å smøre han med litt olje etter fuktighetskrem i hodebunnen innimellom for at han ikke skal bli tørr. Når du behandler babyen, så la babyen ha oljen i hodebunnen noen timer før du bader det vekk. Jeg fikk bort mye med å bruke en lusekam å gre det forsiktig ut, også strøk jeg forsiktig med en frotteklut over hodet, da løsnet mye.Pluss at jeg fikk pelt bort en del når jeg ammet, da ligger han i ro. Måtte som sagt gjenta dette flere ganger med litt opphold i mellom, han ble litt sår etter all styret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg syns det er så kjedelig at håret forsvinner når jeg fjerner det. vet liksom ikke hva som er best...litt hår med skurv i hodebunnen eller uten skuvr og flintskalla..hehe

 

holdt på å begynne å grine første gang jeg fjerna det, når jeg var ferdig var jo alt håret til lillegull borte!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...