Mamsebumsen- med gutt og jente Skrevet 24. januar 2007 #1 Skrevet 24. januar 2007 Svangerskap er ingen sykdom, eller? Har aldri vært så syk som jeg er når jeg er gravid.. Bekkenløsning er ikke gøy, for en normalt vital kvinne. Det fine er at man blir mer ydmyk over hva livet kan gi og ta.. Jeg har lært at man kan bli så sliten at man ikke har noe å gi til de man er mest glad i... Deriblandt min lille datter som bringer meg mest glede i hele verden. Som jeg er så glad i at jeg uten å blinke beskytter henne med med mitt eget liv.. Jeg er mamma først og fremst for tiden..men savner av og til å sette meg selv først. Ville aldri har byttet bort det jeg har.. men gleder meg til jeg kommer ovenpå igjen, etter min nye skatt er født... Gleder meg til en enkel ting som å løfte mitt febersyke barn fra stolen til do, når hun vil tisse... Gå en liten tur, uten å føle at ryggen deles fra bena... Stå å hvile på en fot når jeg lager middag.. Bære opp handlenettet til fjerde etg i blokka vår... Løfte opp jenta mi, og gi henne et kyss på kinnet... Ha sex igjen uten å føle at magen og hofter er i veien... Gå ut å danse med venninnene mine... Takk og lov for at jeg kan bære fram barna mine, takk også for at valget er mitt å stoppe etter to graviditeter... Kom ikke til meg å si at svangerskap ikke kan være en sykdom... Det er ignorant å si noe slikt. Men det viser kanskje hvor lite forstålse det er der ute, for hva bekkenløsning egentlig fører med seg... Av og til tror jeg enkelte mennesker behøver å komme i en slik situasjon for å skjønne begrepet EMPATI!!! Det finnes noen supermammaer der ute...som klarer "alt"... Det som gjør MEG til en god mamma er at jeg jobber med mine begrensninger...fysiske og mentale. Føler det er min fremste styrke. Datteren min er en aktiv, sterk, tøff og glad jente. Som sosialt tilpasser seg svært godt. Motoriske og kognitiv utvikling ligger langt foran hva alderen tilsier. Best av alt er at hun alltid synger, uansett hvor og når. Jeg tror de fleste foreldre prøver så godt de kan, ut i fra ens egne verdier, resursser og ballast. Selv om jeg ikke er alltid enig med hvilke valg andre mødre tar, har jeg lært meg å tenke "godt nok".. For som foreldre går man konstant rundt med dårlig samvittighet for ett eller annet... Men av og til må man gi hverandre, og seg selv et klapp på skulderen og si "godt nok"!!! ...og jeg bruker hverken krykker eller rullestol. Egentlig har jeg ingenting å klage på.. Barnet i magen er frisk, overvektig var jeg allikevel før jeg ble gravid, fødslen min forrige gang var over på et par timer og jeg har et friskt barn fra før... Egentlig er bekkenløsningen peanøtter i forhold til hva andre må igjennom, men den er virkelig i min verden... Jeg føler meg syk, og påberoper meg retten til å syte litt..
Oi ..! Skrevet 24. januar 2007 #2 Skrevet 24. januar 2007 Jeg synes du høres tapper ut, jeg. Og det er lov å syte litt innimellom. Jeg er allikevel enig i at graviditet *ikke* er en sykdom, men vi bør huske at en kan bli syk av å være gravid
Zoomer - lykkelig tobarnsmamma Skrevet 24. januar 2007 #3 Skrevet 24. januar 2007 Kjempefint skrevet!!
Mamsebumsen- med gutt og jente Skrevet 24. januar 2007 Forfatter #4 Skrevet 24. januar 2007 Gratulerer med den lille Zoomer. Har ikke fått med meg at du har født. Alt vel?
Gjest Skrevet 24. januar 2007 #5 Skrevet 24. januar 2007 Jeg har så lyst å gå ut å leke i snøen. Lage fine snøengler. I steden stabber jeg rundt og er livredd for å falle.......
Mamsebumsen- med gutt og jente Skrevet 24. januar 2007 Forfatter #6 Skrevet 24. januar 2007 Støttestrømer og isbrodder i en alder av 31 år, høye hælte sko ligger nedstøvet i skapet... Is og snøvær er ikke noe særlig for bekkenløsnings plager... Er det rart man føler seg attraktiv, og tenker sex hele tiden!! NOOOOOT!! Hehehe :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå