Gå til innhold

Lite bevegelse på ultralyd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes nesten det var ekkelt på ultralyd, for babyen lå så stille! Så jo at hjertet slo og alt, men han lå helt stille, selv om jordmor dyttet i han flere ganger. Først på slutten begynte han å vifte litt med tærne og snudde seg litt rundt. Kanskje han sov?

Jeg spurte om det var vanlig, og jordmor svarte bare at det er jo forskjell på folk. Jeg har et barn fra før, og da vi var på ultralyd med henne, var hun kjempeaktiv inni der.

Merker nå at jeg er litt bekymret, vurderer å gå på en ultralyd til...Kjenner jo liv nesten hver dag nå, men det var så rart at han var så slapp på ultralyden...Tenker masse rart om at det kanskje er noe galt med han.

Noen andre som hadde stille unge på ultralyd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, min lille lå veldig rolig, med ryggen til. En tidligere gang jeg var var han kjempeaktiv å snurret og sprellet som bare det. Det er nok neppe noe å bekymre seg over :-)

Det er vel ca 5 uker siden min UL nå, og kjenner jo godt at han noen ganger er veldig aktiv, mens andre ganger er det helt stille. Selv om jeg prøver å dytte litt og sånn.

Kan godt hende han sov, eller bare syntes det var godt å ligge stille :-)

Skrevet

Tror ikke det er noe å bekymre seg over jeg! :) De er jo aktive i perioder og rolige i andre. Og rundt uke 17, 18, 19 begynner de å få et søvnmønster, så kanskje han bare lå og drømte søtt! Jeg er også i uke 19 og merker at det begynner å bli et mønster i når hun er aktiv og ikke. Utrolig morro!

Skrevet

Men h*n må væl sove som alle andre. Kanskje dere forstyrret søvnen og var ikke så veldig interessert å sparke massa.

Min låg også helt stille under UL fast vi dyttet, men jeg er ikke bekymret for det. Hjertet slog ju och alt var bra.

Skrevet

sånn var det med meg og, og jeg er nå i uke 24 og kjenner jo babyen hver dag. Men det er ikke mye bevegelse. Jeg er bare glad jeg kjenner den hver dag. I kveld har det vært lite, men pleier kjenne det når jeg legger meg. Tror ikke du skal bekymre deg, alle mine tre svangerskap har vært slik.

Skrevet

Vaar var ogsaa kjemperolig da vi tok ultralyd i uke 14. Jeg ble kjempenervoes da hun ikke roerte paa seg. "Why isn't she moving?" spurte jeg, med panikk i stemmen, og sonografen lo og sa "Because she doesn't feel like moving." Hjertet slo helt normalt, og etter en stund begynte hun aa "vinke" litt med den ene armen. Saa hun tok seg nok bare en lur eller hvilte seg, ja.... Faren er veldig rolig, saa hun har det kanskje fra ham...

Skrevet

Jeg var på UL da jeg var 18+4, da hadde jeg ennå ikke kjent sikkre tegn til liv. Han lå så stille så stille. Jeg ble litt frika ut av det faktisk. Men nå er jeg 21+4, og kjenner litt liv hver dag. Men han er av den rolige typen tydeligvis. Da jeg gikk med lillejenta var hun kjempeaktiv. Hun kjente jeg fra uke 15, og på UL kunne man nesten ikke få målt henne for hun var så vil. Hun er vill ennå. Så jeg håper junior blir rolig på utsiden også jeg....

Alt er sikkert fint med babyen. De er så forskjellige disse barna våre:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...