Gjest Skrevet 24. januar 2007 #1 Skrevet 24. januar 2007 hvordan gjør dere det? Dere har vel hver sin konto? Vi har felles matkonto som det trekkes litt fra begge i mnd.
Vestlandske meierier A/S Skrevet 24. januar 2007 #2 Skrevet 24. januar 2007 Vi har hver vår konto ja, men vi bruker det visakortet det er penger på for å si det sånn. Helt felles alt igrunn.
komplett familie Skrevet 24. januar 2007 #3 Skrevet 24. januar 2007 Vi har alt felles, dvs vi har tvillingkort på en konto (brukskonto), og så har vi en felles sparekonto. Det fungerer veldig bra, for da er det ikke noe diskusjoner om hvem som har hvilket kort. Hadde det slik før, og jeg følte det ble skjevt selv om begge kortene ble brukt. Siden det er jeg som gjør stor innkjøpene =)
high five Skrevet 24. januar 2007 #4 Skrevet 24. januar 2007 Vi har hver vår konto og felles budsjettkonto. Vi betaler først inn det beløpet som skal på budsjett, dvs ALLE utgifter ssom lån, strøm, drivstoff, forsikring, bokklubb, bhg/sfo+++ Det som blir igjen deles på to og settes på kontoene våre. Vi handler mat ca 50/50 tror jeg. Er en blakk fører vi over fra hverandre. Det er ikke mine og dine penger, heldigvis.
krølle... Skrevet 24. januar 2007 #5 Skrevet 24. januar 2007 Vi har hver vår konto og en felles pengebinge som vi begge har kort til. Vi fyller opp pengebingen når den begynner å bli slunken...
Mamma'n til Kaisa og Simon:) Skrevet 24. januar 2007 #6 Skrevet 24. januar 2007 Har hver vår konto, men jeg er den som går på nettbanken og ordner det når lønningene kommer... setter mest av til huslånet og regninger fra hans konto, da jeg er den som handler stort sett all maten
meg & to små vampyrer Skrevet 24. januar 2007 #7 Skrevet 24. januar 2007 Vi har en konto hver og en felles. Så setter vi inn penger på felleskontoen (som vi har 2 kort til) til alle utgifter, mat, regninger osv og inn dit går også trygden. Så bruker vi av den til fellesting, men har litt penger til egent forbruk også. Vi har ikke felles lån enda, regner med at når vi får det går alt i det store slukte, he he:)
Luni og go'gutten =) Skrevet 24. januar 2007 #8 Skrevet 24. januar 2007 Vi har felles regningskonto og sparekonto, hvor vi trekker like beløp hver pr måned. På regningskontoen går alle felles utgifter som mat, bensin, lån, strøm etc. Så har vi hver vår brukskonto som vi kan bruke til det vi vil )
Edelweis Skrevet 24. januar 2007 #9 Skrevet 24. januar 2007 vi har en felles regningskonto og hver vår brukskonto og en sparekonto! når vi får penger setter vi inn alt som skal til regninger på regningskonto, å så bruker vi det som er til overs sammen! handler mat og klær og.l!
pandabjørn Skrevet 24. januar 2007 #10 Skrevet 24. januar 2007 vi har bare en felles regningskonto/matkonto ellers har vi en lønnskonto og en sparekonto hver.. hver mnd så setter vi inn 3500,- fra våres konto inn på regningskonto..dette gjør vi selv om vi ikke har regninger en måned... synes det funker best sånn.. tror aldri vi kommer til å ha felles lønnskonto.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå