ronille Skrevet 24. januar 2007 #1 Del Skrevet 24. januar 2007 Hei jeg fikk beskjed av ei på skravlesiden om å titte etter noen her som kan hjelpe oss. Hei (pappa som skriver) Mamma er 21+3 Vi har vært på UL nr7. Der fikk vi konstatert at lillegutt har en alvorlig hjertefeil. Egentlig to men den ene er visst ikke så farlig. Diagnosen er: tricuspidalatresi, noe liten hø ventrikkel, forkortes TA. VSD/ventricular septum defect), Mindre utviklet arteria pulmonalis(som følge av mindre blodstrøm gjennom hø kammer, som også er årsaken til at kammeret er mindre enn forventet.) Det er TA som er mest alvorlig her. Fødes ca 10 barn i året. VSD er mer "vanlig" dette er det mellom 500-600 som fødes med i året. Han må igjennom en hjerteoperasjon i løpet av første uken, så en til litt mer omfattende rundt to års alder. Kommer til å leve hele livet med et hjerte som fungerer halveis. Dette er det vi fikk beskjed om igår... Det er ganske tøft å få en slik beskjed, men dette skal vi klare. Så kommer jeg til spørsmålet vårt. Noen som kjenner noen eller som har vært/er i samme situasjon. Vi trenger noen å snakke med som kanskje kjenner dette tett på kroppen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamma april -05 Skrevet 24. januar 2007 #2 Del Skrevet 24. januar 2007 Hei! Synd å lese om hjertefeilen... Har du lest på http://www.ffhb.no ? Det er en veldig bra side. Vi fikk beskjed om at gutten vår hadde HVHS (hypoplastisk venstre hjertesyndom) på UL i 2003. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristin* Skrevet 24. januar 2007 #3 Del Skrevet 24. januar 2007 Hei. Det er nok "vb- 76," her inne du skulle snakket med. Hun har en gutt med hjertefeil, som har operert. Prøv å "rop" på henne du. Lykke til :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vb-76 Skrevet 24. januar 2007 #4 Del Skrevet 24. januar 2007 Hei. Jeg vet akkurat hvordan dere har det. har selv et hjertebarn som er operert en gang. Vi venter også på en ny operasjon når gutten vår blir dårligere. I dag er han i fin form, heldigvis. Det er tøffe tak dere skal igjennom, men legene er veldig flinke. På Rikshopitalet er ekspertisen i Norge samlet. Det er betryggende syns jeg. Alle hjertebarn blir operert der. Vi er medlem i FFHB, men har ikke brukt de veldig aktivt, men vi er med på samlinger som bading, juletrefester, grillfester osv.. Nå er gutten vår 2 år i April, han ble operert i oktober 06. 6 mnd gammel. Ingen kan i dag se på han at han har hjertefeil. Han er aktiv og fornøyd. Ta gjerne mer kontakt om dere ønsker det. Vi bor forresten rett utenfor Oslo. Sender dere mange varme tanker og en klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ronille Skrevet 24. januar 2007 Forfatter #5 Del Skrevet 24. januar 2007 Der var du. Tusen takk for tilbakemeldingen, vi bor i Oslo. Kan du legge igjen kontaktinfo i postboksen vår? Finner ikke noen profil på deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vb-76 Skrevet 24. januar 2007 #6 Del Skrevet 24. januar 2007 HAr ikke ordna m profil jeg, men jeg sendte mailadr min, bruker den til msn om dere bruker d. Eller send gjerne en mail. Sitter opp litt til jeg om du legger meg til nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå