♥pilutta♥ Skrevet 24. januar 2007 #1 Skrevet 24. januar 2007 Hei! Jeg driver og pumper meg pga veldig såre brystvorter. Det jeg pumper ut gir jeg lillegutt på flaske. Det jeg lurer på er hvor mye mm skal han ha til hvert måltid? Han er tre uker gammel og veier 4200 gram. Hadde han spist ved puppen ,vet jeg jo ikke hvor mye han hadde fått i seg, men nå pumpet jeg nettopp ut 150 ml fra ett bryst, er det alt for mye for den lille magen? På forhånd takk:-)
Jerry 82 Skrevet 24. januar 2007 #2 Skrevet 24. januar 2007 Når jeg pumpet sa de på ammehjelpen at selvreguleringsprinsippet gjaldt her også, bare gi til han er forsynt hvis han gulper mye og ser ut til å ha vondt i magen, går de jo an å begrense inntaket litt.
Rut Bram Skrevet 24. januar 2007 #3 Skrevet 24. januar 2007 Vet ikke om det hjelper deg så mye, men de første gangene jeg ga flaske drakk minsten her mellom 100 og 120 ml. Da var hun litt over 2 mnd. Nå er hun 3 1/2 mnd og drikker sjelden mer enn 130ml de gangene hun får flaske (ikke så ofte da). Men det varierer nok. Jeg ville varmet rundt 100ml og så gitt mer etterpå hvis hun ikke er fornøyd.
Vestlandske meierier A/S Skrevet 24. januar 2007 #4 Skrevet 24. januar 2007 Her er en formel: 150 ml ganger babyens vekt, da får du døgnmengden. Del så¨på antal måltider i døgnet, da får du sånn ca. Bare husk at noen spiser mer andre mindre:=)
♥pilutta♥ Skrevet 24. januar 2007 Forfatter #5 Skrevet 24. januar 2007 Ok, takk for svar:-) Han spiser 7-8 måltider i døgnet. Så da blir det 80-90 ml pr måltid, da. Han blir fortere mett av mme, men på HS sa de at den er mer næringstett enn mm, så det er vel normalt?
Vestlandske meierier A/S Skrevet 24. januar 2007 #6 Skrevet 24. januar 2007 Jepp det stemmer det at mme metter mer:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå