Frk. Vable Skrevet 24. januar 2007 #1 Skrevet 24. januar 2007 Kan noen forklare meg dette med modning? Hva skjer med kroppen da? Og merker man det? Syns noen her inne har snakket om murringer i magen osv. Da jeg fikk førstemann måtte jeg settes igang med stikkpiller pga. overtid, så vet egentlig ikke helt hva som skjer når fødselen startes og klargjøres naturlig og hvordan man evt. merker det.
*rugekassa* Skrevet 24. januar 2007 #3 Skrevet 24. januar 2007 Heisann!! Er i uke 25 selv... men smugtittet litt her inne...Det som skjer med kroppen når den er moden er at hele kroppen er klar for fødsel.. mormunnen er myk og moden å klar for å utvide seg.. barnet ligger langt ned i bekkenet, bekkenet er " slerkent" og kroppen jobber med å avslutte svangerskapet ved å prod. hormoner som påskynder prossessene i kroppen som fremkaller rier. Dette merkes veldig forskjellig.... enkelte merker ingeting og prosessen har kommet langt og de har flere cm åpning før de begynner å få smerter.... andre derimot har masse kynnere( livmoren øver seg) og merker skikkelig nedpress... Andre merker slimproppen som går, andre kjenner murringer i korsryggen, blir litt skjelven og rar i bein og bekken... føler seg rett og slett "råtten" i kroppen.....Alle tingene er symptomer på at kroppen gjør seg klar..Hvordan du opplever det denne gangen blir spennende... Håper du slipper å gå på overtid. Ta Bringebærkapsler (styrker livmormuskelen og virker fødselsfremkallende) Gå evt til modnings soneterapi eller akupunktur... det kan være med å påskynde kroppens system slik at du slipper å gå over;-) Lykke til!
HappyJoy Skrevet 24. januar 2007 #4 Skrevet 24. januar 2007 Du *rugekassa*.. Skjelven? Jeg har ved flere tilfeller den seneste uka vært skjelven - akkurat som v lavt blodsukker. Har ikke hørt noen nevne det før! Vet du hvorfor man blir skjelven?
*rugekassa* Skrevet 24. januar 2007 #5 Skrevet 24. januar 2007 Hei "HappyJoy" ,:-) Tror det har med hormonproduksjonen å gjøre, kroppen jobber på spreng og klarer ikke til enhver tid å regulere produksjonen sin på en skånsom måte slik at det blir svigninger, som igjen resulterer i ubehagelige ting.......... Ble du klokere;-)
HappyJoy Skrevet 24. januar 2007 #6 Skrevet 24. januar 2007 He,he... litt.. Graviditet i seg selv er jo stort sett ikke å bli bli klok på! :-) Oppdager nye ting hele tiden! hehe!
Frk. Vable Skrevet 24. januar 2007 Forfatter #7 Skrevet 24. januar 2007 Takk for utfyllende svar!! Så man kan altså få åpning av denne modningsprosessen? Trodde det var riene som stod for åpningen (er smertelig klar over hvordan de kjennes ut... hehe ) Eller mener du at man kan ha "rier" og åpne seg uten å merke det i begynnelsen? Jeg har to dager på rad kjent en slags murring/svak smerte i magen og nedover i lysken, og ble da ganske skjelven og "uvel" i kroppen, om du skjønner. Det varte i 20-30 sek. før det gikk over, og kjente det bare den ene gangen og så en gang til dagen etter. Kan dette ha vært en del av modningsprosessen? Syns det er så spennede nå, er jo helt grønn på dette selv om jeg har født før... Når kan man forresten begynne å ta disse bringebærkapslene? Er 30+3 idag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå