Anonym bruker Skrevet 24. januar 2007 #1 Skrevet 24. januar 2007 nå har jeg akkurat kjempa en hard kamp om å få lagt han i voksiposen. gud for et styr... han hyyyler og skriker og er helt vill når jeg skal knyte sammen posen... er jo så kaldt ute nå, så kunne ha tenkt meg å hatt ullpledd oppå han, under "topplokket" på posen. det kunne jeg igrunn bare gi opp rimelig kjapt... det er bein over alt føler jeg, og jeg holdt på å bli gal... måtte bare gå bort fra vogna en stund, så jeg kunne puste normalt og komme litt til meg selv igjen... rett før total klikk tror jeg... men hva i alle dager skal vi gjøre nå? han vil jo ikke sove inne i senga si, og han er egentlig en skikkelig sovegutt, sover fint 3-4 timer på dagen hver dag... og sover han ute så MÅ han jo rett og slett ha voksipose og ullpledd osv osv... noen som har tips? nå når han snart er 2 år, så er det vel heller ingen stor vits i å kjøpe hel pose? og er det i så fall noe lettere å få barna ned i en sånn pose??? jeg trenger sååårt tips... er ordentlig fortvila... :-(
Expat Skrevet 24. januar 2007 #2 Skrevet 24. januar 2007 Vi har en 95cm lang saueskinnspose. Den er ganske grei! Evt du setter vogna i gangen eller noe? Ved vinduet?
ennaH Skrevet 24. januar 2007 #3 Skrevet 24. januar 2007 Det kan hende han ikke liker å bli klemt sammen, ute av stand til å røre seg, som han blir når du snører sammen voksiposen. Jeg synes det høres ut som om det er på tide å lære han å sove inne. Det må han, før eller siden, lære seg. Det kommer til å bli en tøff kamp i starten, men etterpå vil du tenke at det er supert å ha det alternativet. Jeg trodde det skulle bli umulig å få knerten til å sove inne, han var også en skikkelig utesover. Men etter vel en uke gikk det helt fint.
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2007 #4 Skrevet 24. januar 2007 hvorfor må han lære seg å sove inne??? han sover 12-13 timer hver natt, uten noe som helst problem... og han elsker å sove ute, og ser så sunn og frisk ut med fine roser i kinna! :-) jeg snurper ikke igjen posen, av den grunn at jeg ikke greier det når han ligger der som en mark. er bare så vidt jeg greier å få til en liten knute. i barnehagen går det helt fint, der går det jo som en lek. det er bare hjemme her, og det er alltid jeg som legger han på dagen, ettersom pappa`n er på jobb. kan han være i den alderen at han skal prøve ut mine grenser??? jeg har uansett tenkt å ha han til å sove ute, og når han ikke vil det lenger, da trenger han ikke sove. det må også sies at han sover fra 2-4 timer hver eneste dag!
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2007 #5 Skrevet 24. januar 2007 Vet ikke om jeg har så mange tips, men kan det ha noe sammenheng med påkledning? At han føler seg for varm, kanskje? Voksiposen er jo veldig varm. Når det er rundt 0 grader, ligger jenta mi bare i ullstrømpebukse, body, tynn ullgenser og en annen genser som ikke er så tykk, den heller. . Ja, også lue og votter, da....Ikke noe pledd over, nei (det bruker vi aldri). Akkurat passe varm. Mulig dette ikke har noen betydning, ville bare nevne det som en mulig forklaring.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå