Anonym bruker Skrevet 24. januar 2007 #1 Skrevet 24. januar 2007 (Slenger meg på og legger ut noe jeg rablet ned forleden, tanker om en gravids hverdag...) Våkner dødstrøtt etter minst ti timers søvn (avbrutt av syv nattlige tissepauser) ,skal på jobb. Tiden da jeg kunne sprette opp av sengen synes som en evighet siden. Ruller nå som en dampveivals over lakenet i snegletempo for å komme meg opp. Vagger som en and inn på badet, går i dusjen. Shaving av legger er blitt en saga blott, de likner snart en urskog tett fulgt opp av krattet nedentil, som jeg ikke har sett med mine blotte øyne på flere måneder... Hilser på doen med hodet godt nedi skålen og brøler ”god morg...uæææh..”. Hilser så speilet optimistisk velkommen, før jeg enser mørke skyer under øynene, en ettervekst på utallige centimeter siden jeg stripet håret for 2 uker siden og et porselensansikt som desverre er forvandlet til en hel Grandiosa. Kler på meg sokkene og vurderer sterkt å bestille herremannssokker uten ankelstrikk på postordre. Tar på meg trusene, som før var i str. ganske ok , nå byttet ut med veldig Big mama-size. På med gravidebukser og topper, endelig påkledd, likner en eksklusiv svart søppelsekk. Hiver i meg frokost, et tonn musli med melk. Blåhvalsulten etter en time. Peser meg opp i bussen og ser olmsk på bussjåføren som ikke smilte til meg, men den lekre passasjeren før meg. Synes han ikke lenger at jeg er en attraktiv gaselle, kanskje? Psykopat! Finner ikke sitteplass på bussen med en gang og snur meg demonstrativt rundt for å vise alle på bussen at jeg er gravid og trenger sitteplass nå! Ser ingen meg; at jeg er en viktig, gravid person? ! Deiser ned på setet som blir ledig ved siden av en eldre dame. Damen smiler pent til meg og magen. ER det mulig å få litt fred fra brysomme folk som må innvadere meg og kroppen min?!! Vel fremme på jobben. En kollega glemmer å kommentere mitt nye halssmykke (ja, jeg pynter meg fremdeles fra halsen og oppover) Kjenner gråten presser på og lurer på hvor vondt andre folk egentlig ønsker sine medmennesker. Etter 7,5 timer på jobb, hvorav 2 timer effektive, og resten til babytanker om antall bodier, valg av barnevogn og den gordiske knute-oppgaven; stellebord eller kommode, så er en lang dag over. Hjem til mannen som har laget middag til meg. Verdens nydeligste mann. Manden åpner døren og sier med sitt sedvanlige glimt i øyet: hei, Tjukka;). Han vet da at jeg har humor. Hadde Han skjelles ut etter noter, før jeg går i moll selv. Senere på kvelden får han en lekse fordi han ikke har lært seg å si utenat: ”Jo, kjære, brystene dine ER flotte, de virker IKKE tunge og du smetter lett inn som forsidepike i Sports Illustrated nå”. Trøster meg med fint svar og spiser derfor crackers og sjokolade-is i skjønn forening, vel vitende om at den lille i magen som oftest applauderer slike måltider med trampeklapp. Så til sengs. Ny hobby; søvn er morsommere enn sex. Trøtt, men lysvpken i flere timer. Så etterhvert et valross-snork. - But its worth it
Oi ..! Skrevet 24. januar 2007 #4 Skrevet 24. januar 2007 Setter pris på å lese en god tekst - vel levert!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå