Gå til innhold

Noen som kan gi tips om bilstol?

Anbefalte innlegg

Skrevet

De har tilbud på O.Olsen, men alle testene jeg leser gir så dårlige resultater (f.eks på Britax Two Way Elite og faktisk også HTS Besafe combi).

Gutten vår er 9 kilo og vi har et Britax sete som skal gå til 13 kilo, men han begynner å få det trangt fordi han er så lang. Vi liker 5-punkt selen til Britax.

Hvilke stoler gir god plass bena når setet er bakoverlent?

Og hvilket skal være best? Hvor stor vektgruppe skal vi gå for? Ser at Britax Evolva går 9-36 kilo, men det kan vel ikke være helt maksimalt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Generelle anbefalinger sier at seter som går over en vektklasse er sikrere enn dem som går over flere.

Er setet for trangt til gutten din, ville jeg byttet.

Vi har valgt HTS Besafe Izi X1, som kun er bakovervendt. Det har gjort det veldig godt (best!) i flere tester. Det er stort og solid og jeg føler at knerten sitter veldig godt i det. Ulempen er at det ikke passer i alle biler, at det er stort og tungt og komplisert å montere. Barnehagen ba oss om å ta med bilseter til en utflukt. Jeg måtte selv montere det i bilen det skulle stå i, fordi det er så komplisert. (Etter det har han fått låne andres seter, de ga opp å spørre oss).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...